donderdag 17 maart 2011

The One With the Traffic Jam

Samen in de file ja gezellig! (Een liedje van vroeger waarop mijn zusje in het eerste kleuterklasje een heel leuk-schudden-met-dat-poepeke-dansje gedaan heeft op het grootouderfeest maar waarvan ik het ritme en de melodie niet meer ken. Niet van dat leuk-schudden-met-dat-poepeke-dansje, maar van het liedje! Deugenieten! *knipoogt*)

Elke dag heb ik ermee te maken. Met files. Ahja, ik werk in Brussel en waar gaan (bijna) alle werkende naartoe? Zodoende zijn er veel mensen die deze richting uitrijden 's morgens en 's avonds hiervan wegrijden.

Dus... Veel file!

Ikzelf trek me dat eerlijk gezegd niet aan. Veel kunnen wij er niet aan veranderen. Behalve ondergaan natuurlijk. Of een ander vervoersmiddel kiezen, maar dan ben je zo afhankelijk en dat ben ik liever niet.

Ik onderga dus braafjes de file en constateer twee keer per dag dat wij toch brave rijtjesmensen zijn. Iedereen staat braaf aan te schuiven en krijgt het op zijn zenuwen als er iemand op het laatste nippertje komt tussenwringen (wat eigenlijk feitelijk niet slecht gezien is aangezien al de andere mensen hypercorrect rijden en altijd rechts blijven.) Ondanks het feit dat ik hier stellig loop te verkondigen dat ik files onderga, kan ik mij daarin (die tussenwringende mensen) ook opwinden. Hoewel ik ook schoorvoetend moet toegeven dat ik af en toe (als ik gehaast ben) ook zo'n type ben dat er op het laatste moment tussenglipt.

Soit.

Ik besteed de tijd in de file in feite niet echt nuttig. Behalve als ik met 't Ventje zijn auto weg ben. Dan kan ik handsfree bellen en dan gebeurt het dat ik mijn kapper opbel voor een afspraak, of een vriendin die ik al lang niet meer gehoord heb. Met mijn auto gaat dit niet. Ik heb wel bluethooth op mijn GSM (denk aan mijn vorig blogje) maar ik heb geen bluethooth in mijn auto.

Wat doe ik dan wel als ik mij sta te vervelen in de file? Ik zet de radio af, zet een CD'tje op (de mensen op de radio praten veel te veel naar mijn zin), draai de volumeknop open en beweeg mee (met mijn hoofd, armen en handen) op de maat van de muziek en soms waag ik mij ook aan het meebrullen van de teksten.

En zo geniet ik van de muziek die ik graag hoor en gaat de tijd nog wel snel vooruit.

Liefs,
Me die straks weer gaat genieten van goeie muziek in de file en zich niets aantrekt van de andere mensen die haar aanstaren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten