donderdag 24 maart 2011

The One With the (Road)Works

Ik heb een bureaujob waarbij ik de hele dag binnenzit. Zelfs tijdens de middagpauze! (Ahja, anders ga ik er echt niet toe komen om mijn dagelijks blogje te schrijven. thuis heb ik echt de fut niet meer om nog onder de laptop te kruipen en wat naar dat scherm te turen. En soms heb ik ook geen tijd of zin. Mijn excuses daarvoor. En wat die bureaujob betreft, ik denk toch niet dat dat iets is dat ik voor eeuwig en drie dagen - tot aan mijn pensioen dus - wil blijven volhouden.)

In het gebouw waar ik zit, bevindt  zich op de eerste verdieping (mijn verdieping) in sommige lokalen en op één bepaalde plaats tapijt. De plaats waar wij met onze dienst zitten, heeft gewone tegels. Maar daar ga ik het niet over hebben. Ik ga het hebben over dat tapijt.

Ten eerste is dat verschrikkelijk oubollig.
Ten tweede is dat verschrikkelijk stoffig.
En ten derde is dat verschrikkelijk onhygiënisch omdat onze kuisploeg daar nooit (jawel. Ik mag niet liegen. Een keer in het halfjaar ofzo?) met de stofzuiger op zit.

Dus ...

Nu hebben ze niet beter gevonden dan sinds gisteren dat tapijt weg te halen en te vervangen door een soort quick-step ofzo. Vanaf gisteren zitten wij dus met gebonk, geklop, geklets en getril van die werkmannen in onze oren en hoofden.

Je zou van minder hoofdpijn krijgen!

Liefs,
Me die nog een beetje gaat meetrillen op de maat van het geklop van de werkmannen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten