zondag 13 maart 2011

The One With Our Jewelry

Gisteren tijdens het opruimen van onze garage/berging, heb ik niet beter gevonden dan onze juweeltjes eens te verzorgen. Zoals jullie - trouwe lezers - ongetwijfeld nog weten, heb ik een boekje thuis met als titel "Shoe Addict". Ik heb dit boekje gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat schoenen eigenlijk juweeltjes zijn. Dat je ze goed moet verzorgen. En dat heb ik gisteren dus gedaan.

Al onze schoenen werden grondig gepoetst.

Sommige van mijn schoenen worden aan de rechterhiel zwart. Het leer begint daar zeer hard te verslijten. Dit komt waarschijnlijk door met de auto te rijden. De kant die constant tegen de bodem van de auto schuurt bij het autorijden, die wordt aartslelijk.

Ik draag ook meestal rokken en kleedjes. Schoenen kunnen dan niet 'verstopt' worden door broekspijpen. Dus als er dan zo'n versleten hielen zichtbaar zijn, trekt dat op niks! (Vind ik!)
Daarom ben ik dus elke keer voor ik vertrek naar mijn werk of naar huis, vijf minuutjes bezig met het uitdoen van mijn schoenen voor die dag om ze in te ruilen voor platte ballerinaatjes die ik toch nooit aandoe in het dagelijks leven wegens te-hard-snijden-in-de-hielen.

En zo komt het dat ik probeer om mijn nieuwere juweeltjes extra te verzorgen door ze wel aan te doen, maar niet extreem te laten verslijten en lelijk worden. En uiteraard door ze regelmatig te poetsen, maar nog niet regelmatg genoeg naar mijn mening.

Liefs,
Me die fier is op haar juweeltjes en er binnenkort nog héél véél gaat bijhalen voor weinig geld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten