maandag 21 maart 2011

The One With the Spring

21 maart -> DE START VAN DE LENTE

En dat hebben we geweten!

Bomen zijn nog relatief kaal, laat staan dat er al bloesems op te vinden zijn! Maar de zon schijnt, de lucht is blauw en de vogeltjes fluiten!

Vandaag werd ten Huize Me, Myself and We ook de oude tandenborstel vervangen door een nieuw exemplaar. Dit doen we elke eerste dag van het nieuwe seizoen.

Gisteren hebben we dus heel onze voortuin onder handen genomen. Haag bijgesnoeid. Groen in zakken gestoken voor het containerpark. Onkruid uitgetrokken. Bloempjes geplant in bloempotten (in feite heb ik dit zaterdag al gedaan, maar bon. Daar struikelen we nu niet over, he.) De ramen werden gekuist. De gordijntjes werden gewassen.

Jaja, de lenteschoonmaak is begonnen ten Huize Me, Myself and We.

Morgen wordt er in de living afgestoft. De glazenkast wordt afgewassen. De barkast wordt leeggemaakt. De vloer wordt gedweild. (Hoewel ik eerst zal moeten dweilen, want dan is 't Vetje nog niet thuis en kan hij niet voor de voeten lopen.) De keukenkastjes en de keuken in zijn gehaal moet ook nog onder handen genomen worden. net zoals de badkamer. maar alles op zijn tijd en zeker niet tegelijkertijd!

Enfin, ik heb plannen voor morgen, maar weet nog niet of ik ze ook ga kunnen uitvoeren ... Misschien in het weekend?

De zon laadt onze batterijen op en ineens hebben we energie in overvloed! Niet te doen!

En vanaf vandaag is het ook écht lente!

Hoewel ik er vanmorgen niet veel van merkte. Ik heb nog mogen staan krabben aan mijn auto om dat fijne ijslaagje eraf te krijgen. En blote benen is nu ook nog niet echt geschikt. Hoewel ik nog mijn bling-bling-laarzen aanheb en geen open schoentjes. Maar als ik vanavond naar mijn nagelstyliste ga, ga ik wel weer een legging aandoen, hoor! Is nog relatief fris, die blote beentjes. Maar ja ...

Liefs,
Me die blij is dat de zon er is en dat al een ietsie-pietsie groen op haar haag ziet verschijnen zodat we 200% zeker zijn dat de lente zijn intrede doet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten