woensdag 2 maart 2011

The One With the French Fries

Zoals jullie misschien wel of misschien niet weten, kopen het Ventje en ik voor een week lang eten en vriezen we dit in. Op die manier moeten we niet te veel eten weggooien, want het kan gebeuren dat Ventje en ik eens een uitspatting meemaken en gaan eten ofzo. Maar dat is voer voor een andere blog.

De groenten die wij eten bevinden zich ook in de diepvries. Dit vooral ook uit gemakzucht. Ik ben pas tegen 18uur thuis. Als ik dan nog verse groentjes moet kuisen en in blokjes/schijfjes/vierkantjes/sterretjes ...  snijden dan eten wij niet voor 20uur. (Hoewel ik van plan ben om in ons nieuwe huisje alles anders aan te pakken en altijd vers te koken. We zullen wel zien zeker?) Daarom is het handig om de reeds gekuiste groenten gewoon in kokend water te gooien. (Behalve brocolli en boontjes. Die worden altijd vers klaargemaakt!)

Gisterochtend heb ik dus 'blinde vinken' uit de diepvries gehaald. Ik dacht om 'gezond' eten klaar te maken en hier groentjes en aardappels bij te geven. Wat elk normaal gezin eet 's avonds.

Maar ...

Het ventje kwam thuis en zag die 'blinde vinken' liggen en zei onmiddellijk: "Hebben wij geen deftig vlees meer in huis?" (Hij bedoelt hiermee steak. Wij zijn geen vegetariërs en ik wil deze mensen ook niet voor de borst stoten, maar wij eten vlees.) Ik had (om eerlijk te zijn) ook geen zin meer om nog aardappelen te schillen (en zo heb ik blijkbaar altijd een 'uitvlucht' terwijl ik dit zo niet bedoel!). Het was al halfacht door toen het Ventje thuiskwam. Dus ja: eer we dan eten hebben is het nog een halfuur later en we hadden allebei gigantische honger.

Ik had eigenlijk feitelijk zin in frietjes van de frituur! 't Ventje is dan maar naar de frituur gereden en die hebben we op de grond aan de salontafel opgegeten terwijl we een inhaalmanoeuvre uitvoerden bij onze opgenomen televisieprogramma's.

Liefs,
Me die vanavond noodgedwongen 'blinde vinken' zal moeten klaarmaken om ze niet weg te moeten gooien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten