woensdag 13 april 2011

The One With the Rituals

Gisteren heb ik het gehad over tradities. Vandaag zou ik het willen hebben over rituelen. De lijn tussen beiden is in feite flinterdun, maar toch is er een verschil.

Als er iemand van jullie exact kan uitleggen wat het verschil is, ga je gang! Ik laat liever mijn fantasie de vrije loop dan dat ik goede vriend Google of goede vriendin Wikipedia moet lastigvallen.

Ten Huize Me, Myself and We hebben wij wel een avondritueel.

Ik kruip altijd zo tussen halftien en tien uur in mijn bed. Ik heb veel slaap nodig! Mijn Ventje blijft liever nog wat televisie kijken tot een kot in de nacht. Eén uur is voor hem een schoon uur om te gaan slapen, volgens hem. Maar hij vergeet dan wel dat hij moe is. En soms gebeurt het dat hij dan in de zetel in slaap valt... 

Elke avond komt mijn Ventje wel mee met mij. Hij "komt mij onderstoppen". We maken dan van de gelegenheid gebruik om nog een beetje te knuffelen en te babbelen (soms wordt er werk gemaakt van onze liefde voor elkaar, maar heus niet elke avond!).

Soms voel ik mij slecht als hij niet mee naar boven is gekomen. Als hij niet thuis is, als er bezoek is of als hij al in slaap gevallen is.

En jullie? Hebben jullie zo van die 'rituelen'?

Liefs,
Me die ervan geniet om elke avond nog een kwartiertje met haar Ventje te kunnen knuffelen.

3 opmerkingen:

  1. Héhé, hier is dat ook zo zenne. Ventje vroeg in bed en ik ben ook een nachtbraker. Aan 6u slaap heb ik wel genoeg. Nu -met de behandeling en de bijhorende medicijnen- kruip ik al wat meer samen met hem in bed.
    Is een traditie niet iets van een volk of iets wat je zelf in ere houdt en is een ritueel niet eerder godsdienstig geïnspireerd? Zoiets?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En je nieuwe 'look' is tof, jong! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Merci Lie! Ben al een tijdje aan 't zoeken naar een toffere 'look' en voilà, ik ben wel tevreden. :) Surtout als ik nog positieve reacties krijg ook! Hopelijk volgend de volgers ook snel ... :)

    BeantwoordenVerwijderen