donderdag 28 april 2011

The One With the Fighter

Ik ben niet zo voor vechten en vechtersbazen... Als ze in mijn buurt op elkaars gezichten beginnen timmeren, dan maak ik dat ik weg ben.

Nu is er een vissoort die wordt ingezet om te 'vechten'. Kempvissen zijn dat. Mijn collega heeft er een heel schoon staan op haar bureau! Is eens iets anders dan die eeuwige kamerplanten...

Enfin. Zij heeft mij verteld dat er in een winkel in Jette een supermooie bokaal staat met een lampje over waar ze deze vissoort bijna op bestelling kunnen bezorgen aan de klanten.

Aangezien ik geen kat krijg van 't Ventje, zou ik hééééééél graag zo'n kempvis (een mannetje, die hebben een veel mooiere staart) gaan halen, samen met dat bokaaltje (op voorwaarde dat ik het ook mooi vind. En anders een gewone schone vaas uit de Casa of Blokker en vwala!). De ervaring bij mijn collega heeft geleerd dat je heel weinig werk hebt aan het onderhoud van deze vis.

Ik wil zo'n gifgroen exemplaar. In ons nieuw huisje zullen we grijze tegels hebben, een grijze keuken een een beuken werkblad. 't Ventje en ik zijn al overeengekomen dat we knalgroen op de muren gaan zetten (van de keuken alleen). Daarom denk ik dat zo'n gifgroene vis supermooi gaat zijn op de keukentafel. (Om jullie een duidelijk beeld te geven, zullen jullie moeten wachten op de foto's. Hoewel ik het al kan proberen. Het zal een open keuken worden. Als je ervoor staat heb je links hoge kasten, voor je de lavabo, tegen de rechtermuur het fornuis en tussen de keuken en de eetkamer een hoge tafel met halfhoge stoelen. Het zou op die hoge tafel zijn dat ik die vis wil zetten. Of op de schapjes die boven de tafel gaan hangen. Maar ik weet het dus nog niet exact juist.)

Je ziet, ik ben nog niet verhuisd en en ak bezig met de inrichting. Typisch vrouwelijk zeker?

En jullie? Zijn jullie veel bezig met de inrichting van jullie huisje? Maken jullie van jullie huis ook graag een thuis? En wat maakt dat een huis een thuiswordt voor jullie?

Liefs,
Me die al jeukende vingers heeft om te verhuizen en zeer gelukkig is dat de vloerder begonnen is waardoor het sneller en sneller vooruit zal gaan.

2 opmerkingen:

  1. Wij hebben het onze net verbouwd. De grote werken zijn achter de rug, de details (hier en daar plinten, verfwerk, voegen,...) moeten maar even werken. We hebben een klein jaar in het stof gewoond en willen nu effekes rust :-)

    Ik zou mijn ventje buiten gooien als ik geen kat zou krijgen, hihi. Ik heb altijd katten gehad bij mijn ouders en heb vanaf dag 1 gezegd tegen manlief dat ik ZO dol ben op katten dat ik er later zeker wou.
    We hebben er nu 3 en J. ziet ze minstens even graag als ik :-)

    Die kempvissen ken ik. Je mag er NOOIT meer dan 1 samen zetten of ze maken elkaar af. 'k Had er ooit zo één in ons aquarium, maar 't beestje heeft niet lang geleefd helaas. 't Was een rode trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Lie. Ik weet het dat die kempvissen NOOIT bij andere vissen mogen. Daarom zou ik er één alleen willen hebben in een superknappe bokaal. De andere en gewone goudvissen zullen we wel een ander plaatsje geven. Heb jij er misschien een idee van waar ik een halfhoog tafeltje kan vinden waar zo'n zware aquarium op kan blijven staan? Dertig liter water + een zware bak = veel te zwaar voor een simpel ikea-tafeltje...

    BeantwoordenVerwijderen