maandag 4 april 2011

The One With the Future

De toekomst ... Wat heeft ze ons te bieden? Sommigen zeggen 'niet-veel-goeds'. Anderen (zoals ik) wachten liever af.

Wat wil ik bereiken in mijn toekomst, samen met 't Ventje?

Zoveel dingen!
Eerst en vooral ons huisje in orde krijgen. En verhuizen natuurlijk. Ons huisje schilderen. En alles gezellig maken. Een kindje is ook welkom. Trouwen, maar daarvoor moeten we eerst sparen (Ventje wil niet alleen voor de wet trouwen. Hij wil niet in stilte trouwen. Hij wil er een groots gebeuren van maken en stiekem ben ik daar blij om. Maar langs de andere kant zou nu trouwen niet slecht zijn voor de papiermolen die samenhangt met ons huisje.)

Ergens ben ik wel kwaad op mezelf dat ik niet beter mijn best heb gedaan aan de Hogeschool. Ik zou precies toch het liefst van al leerkracht worden. Niet voor de vakantie, maar voor de voldoening die je eruit haalt. Als ik soms opvang met welke passie de meeste leerkrachten naar hun werk gaan en hun werk beleven, dan ben ik stiekem een beetje jaloers. Daarom ga ik eens meer informatie opzoeken om mijn droom alsnog waar te maken.

Vroeger zei ik altijd dat ik juffrouw wilde worden. Ik deed niets anders dan schooltje spelen. Iedereen zei dat ik een echt juffrouwtje was. Dat ik het in me had.

En dat wil ik in mijn toekomst waarmaken. Mijn droom om les te geven.

Liefs,
Me die haar droom gaat najagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten