donderdag 14 april 2011

The One With the Psycho

Als ik aan psychopaat denk, dan denk ik aan met-kettingzagen-rondlopende-kerels of met-de-dolk-klaar-sluipende-mannen of met-de-kalasjnikov-in-de-hand-rondrennende-kieken-zonder-kop-gasten. Meestal bevinden deze creaturen zich voornamemelijk in de filmwereld en weten we dus maar al te goed dat het niet waar is.

Maar toch ...

In de realtiteit is er nog nooit (bij mijn weten) een kettingzaag gebruikt als moordwapen. Ik denk ook dat dat veel te bloederig is. De opkuis die je daaraan hebt achteraf! Ik mag er niet aan denken! (Dit intermezzo dient om eventjes grappig te willen doen maar hier waarschijnlijk niet in slaagt.)

In het recent verleden is echter wel gebleken dat de met-de-dolk-klaar-sluipende-mannen en met-de-kalasjnikov-in-de-hand-rondrennende-kieken-zonder-kop-gasten echt bestaan.

Denk maar aan die ene jonge gast (waarvan ik zijn naam niet wens te vernoemen want ik zou het liefst zien dat hij volledig van de aarbol verdwijnt na zijn daden) die er niet beter op gevonden heeft dan naar een kinderdagverblijf te stappen en daar één begeleidster en twee baby's (één van 6 en één van 9 maand) dood te steken. (Nu heb ik uiteraard wel beroep gedaan op goede vriendin Wikipedia, anders zou ik hier verkeerde informatie meegeven.) Hoe haal je het in je hoofd om mensen die jou (en waarschijnlijk niemand) nooit iets kwaad of slecht hebben gedaan te gaan doodsteken? Waar zit je met je gedachten?

Of die andere jongeman die er niet beter op gevonden heeft dan op een zaterdag naar een winkelcentrum in Nederland te gaan om daar een bloedbad aan te richten (Ik zou anders niet weten waarom je met een wapen naar een winkelcentrum gaat. Om hem te verkopen?). Zeven dodelijke slachtoffers, vijf middelzwaar gewonden en twee lichtgewonden. "Hij schoot op alles dat bewoog" werd er op het nieuws gezegd, en "Hij heeft zichzelf van het leven beroofd".

Met alle respect voor diegene die met zelfdoding in aanraking zijn gekomen (tot nu toe ikzelf nog niet, maar hout vasthouden dat dat zo mag blijven natuurlijk), maar als iemand daarvoor kiest, ga dan alleen, en neem geen onschuldige mensen mee in de dood! (Ik spreek dan vooral over dat laatste geval.)

Een zwaarwichtig blogje vandaag, maar moest het even kwijt.

Wat denken jullie trouwens over/van de wereld van vandaag?

Liefs,
Me die af en toe het gevoel heeft dat ze toekijkt op een filmset.

2 opmerkingen:

  1. Nja, die 'jonge gast' richtte zijn ravage aan een paar kilometer verder op. Ik zal nooit vergeten dat ik op mijn werk (= school) rondliep en er ineens ongelooflijk veel paniek was omdat sommige collega's hun kindje daar in die creche zat. Gelukkig waren die kindjes ok, maar de broer van een collega had minder geluk... Zijn baby'tje overleed. Het verdriet dat door heel de stad trok is met geen woorden te beschrijven. We zullen het nooit begrijpen.. :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is zeker en vast onbegrijpelijk! Binnenkort verhuizen wij naar de stad die daar ook dichtbij ligt, nl Aalst. Van waar juist ben jij? Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen