maandag 28 februari 2011

The One With Napoleon

Zaterdag zijn het Ventje en ik in Oostende in Fort Napoleon gaan eten met een Bongo bon. (Maar dat hoef ik jullie niet meer te vertellen. Mijn die-hard fans zullen dit al wel ergens (in een ander blogberichtje) opgevangen hebben.)

Eigenlijk was het kader waarin we hebben gegeten wel héél mooi! Zo'n fort van vroeger ... Met van die schietgaten (van die verticale, heel smalle) waar dan glas voorgezet was zodat dit niet 'trok'.

Een veranda aangebouwd waardoor je in de duinen zat.

We hebben eerst een glaasje cava gedronken. Op ons. (Af en toe mag het leven an sich toch gevierd worden?) Daarna kregen we de keuze tussen twee gerechten (wat niet op de Bongo bon stond!): een noordzeesalade met frietjes (koud gerecht) of een vispannetje met hertginnenaardappeltjes (warm gerecht). We kregen er ook een glas rosé wijn bij (stond ook niet op de Bongo bon!).

Voor twaalf euro hebben we daar heerlijk gegeten! 't Ventje de sla, ik het vispannetje. 't Was dik in orde!

Nadien zijn we dan jammer genoeg niet een beetje kunnen gaan wandelen en uitwaaien op het strand (hoewel we er zeer dichtbij waren!) want het weer liet het niet toe. Het was barslecht weer zaterdag! We zijn in feite doorgereden naar mijn schoonzus en - broer.

Daar hebben we van drie tot acht gezeten, zonder ons een minuut te vervelen!

We hebben daar kaasfondue gegeten. Dus een pot met gesmolten kaas en daar worden dan stukjes brood in gedoopt. Sorry, not my kind of food! Ik ben niet zo heel gek van kaas ...

Liefs,
Me die in de zomer wel eens wil teruggaan naar Fort Napoleon.

1 opmerking:

  1. Fijn dat jullie zo genoten hebben. En zo'n fort....lijkt mij heel erg leuk!

    Jammer van het weer.Uitwaaien aan het strand vind ik geweldig.

    Ik hou ook niet van kaasfondue. Je doet er mij geen plezier mee.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen