zondag 13 februari 2011

The One With the Dangerous Stairs

Gisteren heb ik al snel-snel verteld wat de plannen voor vandaag zijn. Wij gaan naar een benefiet voor mijn neef.

Mijn neef is dit jaar 32 geworden. Twee jaar geleden is hij echter zeer ongelukkig ten val gekomen bij het betreden van de trap in zijn huis. Gelukkig woont hij samen met zijn vriendin die hem onmiddellijk kon helpen nadat hij gevallen is. Hij is op zijn hoofd terecht gekomen en heeft toch wel een aantal weken in coma gelegen. We hadden eventjes schrik dat we onze dertigjarige neef moesten begraven ... Het heeft erom gespannen!

Na het ziekenhuis is hij naar een revalidatiecentrum verhuisd. Daar heeft hij toch ook een tijdje verbleven.

Hij is nog steeds (na twee jaar revalideren) verlamd aan zijn linkerkant en zit in een rolstoel.

Zijn vriendin heeft heel veel voor hem over. Ze zijn al dik tien jaar samen waarvan ik mij perfect kan inbeelden dat de laatste twee jaren niet de gemakkelijkste zijn geweest. Wij (de hele familie) hebben verschrikkelijk veel bewondering voor de vriendin van mijn neef. Je moet het maar kunnen, als jonge vrouw je leven helemaal op een zijspoor zetten om voor je lief te zorgen! Dat heet 'onvoorwaardelijke liefde', mijn gedacht!

Mijn neef speelde ook volleybal. Maar jullie kunnen jullie wel inbeelden dat dit niet echt meer gaat.

Maar vandaag, bijna twee jaar na het jammerlijke ongeval, organiseren de vrienden van mijn neef zijn volleybalclub een benefiet. Zij weten dat er ten huize mijn neef redelijk veel zware kosten zijn geweest. Zij weten ook dat er maar één loon is om van te leven.

Mijn neef zit de hele dag thuis. Nu willen ze geld inzamelen om ervoor te kunnen zorgen dat mijn neef een computer (om eerlijk te zijn weet ik niet of dit een aangepaste moet zijn of niet) kan kopen om zijn sociale contacten te onderhouden. Zo kan hij dan eventueel een facebook-accunt aanmaken en blijft hij in contact met de buitenwereld. Zijn vriendin gaat werken, dus hij zit een hele dag alleen thuis en afleiding kan hij dan wel gebruiken.

Wij (wederom de hele familie) gaan vandaag ook pannenkoeken eten om genoeg geld in te zamelen voor hem. Hij weet trouwens van niets. Dus het zal een hele verrassing zijn voor hem!

Liefs,
Me die mijn neef en zijn vriendin een hart onder de riem gaat steken met de hele familie!

2 opmerkingen:

  1. Wat geweldig dat jullie doen. Respect voor de vriendin van jullie neef. Het lijkt mij een hecht stel. Fijne dag vandaag.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hierbij de link naar een krantenartikel over dit gebeuren: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=G2369MSR&postcode=2800

    BeantwoordenVerwijderen