dinsdag 22 februari 2011

The One With the Movie Theater

Afgelopen weekend zijn 't Ventje en ik voor de derde keer tijdens onze 'verkering' naar de cinema geweest. De allereerste keer was na een jaar verkering.

We waren uitgenodigd op een afscheidsdrink van een collega. We zaten op het terras (het was nog vrij mooi weer) maar zagen van op dat terras wel dat de Brusselse Ring in onze richting volledig vaststond. Moesten we toen naar huis zijn gereden, dan waren we vier uur onderweg geweest. We moesten nog avondeten ook, maar hadden geen zin om als enige twee van die hele groep iets te eten te bestellen. (Moest je je de vraag stellen waarom 't Ventje en ik samen op een afscheidsdrink waren, dan komt dat door het feit dat 't Ventje en ik ook bij dezelfde werknemer hebben gewerkt. Zijn collega's waren mijn collega's en vice versa. Vandaar.) Dus wij zijn zo tegen een uur of acht toch de autostrade opgereden maar dat haalde niks uit! We stonden stil!
Gelukkig konden we er ook onmiddellijk terug af en dat hebben we dan ook gedaan. We wilden dan in Pizza Hut gaan eten maar er was daar geen enkel plaatsje meer vrij (op de parking dan) en dus zijn we naar Bru Park gereden.
Daar passeerden we de voordeur van de cinema voor we in dat klein dorpje konden en we hebben toen beslist om gauw onze ticketten te kopen voor de film van tien uur, iets te gaan eten in dat gezellig Italiaantje en dan naar de film te gaan. "Final Destination 4" hebben we toen gezien. En 't was nog gezellig ook! Niet de film, maar de hele avond met 't Ventje. Eer we dan om middernacht naar huis keerden, was de autostrade weer volledig vrij! Dus geen file meer!

De tweede keer was in december vorig jaar, dus na twee jaar verkering. Bij mijn huidige werkgever heb ik van een externe partner (of leverancier, noem het zoals je wil) de uitnodiging gekregen om naar de Avant Première van "Zot van A" te gaan. Ik heb 't Ventje ook meegevraagd. Dit was dus gratis (alles, ook cola en popcorn!) en dik in orde! En 't was nog een aangename film ook ...

De derde keer was dus afgelopen weekend. Nogal impulsief zijn we met 'n bevriend koppel naar "Frits en Freddy" gaan zien. We hebben onze ticketten via internet besteld en betaald. Ik moest mijn e-mail adres opgeven en dus kreeg ik gisteren in mijn mailbox een tevredenheidsformulier.

Ik heb dit eerlijk ingevuld.

"Bent u tevreden of ontevreden over de verhouding prijs-kwaliteit?" -> Zeer ontevreden! Negen euro voor één ticket! En 't kost dan nog meer om ze via internet te bestellen dan rechtstreeks ginder! Schandalig!

"Zijn er nog vragen of opmerkingen?" -> Euh ... Ja ... De WC-dames staan met twee met een gezicht tot op de grond geld te ontvangen (ik had 5 eurocent te weinig mee. Mijn handtas lag nog in de zaal en ik stond aan het toilet met 30 cent. En die ene mevrouw was viesgezind daardoor!) maar ik heb er nog geen enkel met een vod zien rondgaan. Ik heb aan Kinepolis (jullie mogen weten over welke bioscoop ik het heb! Geen probleem mee!) laten weten dat ik nog nooit in mijn leven zulke onbeschofte dames ben tegengekomen (en ik werk als Credit Controller, dus ik moet constant mensen opbellen om naar geld te vragen en dat ze daar niet gelukkig mee zijn - de klanten - dat kan ik me inbeelden dus ik ben al heel wat gewend).

Liefs,
Me die benieuwd is naar wat Kinepolis met haar feedback zal doen. (Waarschijnlijk niets ...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten