woensdag 23 februari 2011

The One With the Fashion Blunders

2006 - De pofrok flatteert haar vormen niet ...Vanmiddag tijdens mijn middagpauze op de website van een zeer hoogstaande Vlaamse krant beland. Blijkbaar zijn het onlangs (of binnenkort? Ik weet het niet ...) de Oscars geweest. Zij tonen geen foto's van de mooiste Oscar-jurken, maar zij hebben een selectie gemaakt van de lelijkste Oscar-jurken en modeblunders van formaat van 2004 tot nu!

Ikzelf ben nu niet echt een fashionata die de laatste mode volgt of die onmogelijke (lees: onhandige) kleren draagt. En 't Ventje al helemaal niet. (Ik moet nogal toeren uithalen om hem iets moderner te doen dragen.)

Maar ik denk (en hoop vurig) dat ik toch een beetje verstand heb van wat me past en wat niet. Meestal draag ik toch kleren waar ik me comfortabel in voel en is dat niet één van de belangrijkste voorwaarden om er goed uit te zien? Niet dat ik van mezelf vind dat ik er goed uitzie, maar sommige dagen kan ik in de speigel kijken en nog vrij tevreden zijn met het resultaat.

Ik weet dat als ik een groen truitje aantrek, mijn ogen (de kleur is nogal ondefinieerbaar ... Blauw-grijs-groen, maar ik denk toch dat groen de bovenhand haalt.) veel beter uitkomen. En ik weet ook dat ik beter met groen sta en ga dan met rood (hoewel ik een superleuke rode vest heb!) of blauw. Misschien onbewust. Of toch zeker onbewust! Ik grijp instinctief naar hetzelfde soort kleur. Mijn kleerkast ziet er dus maar magertjes uit. Qua kleuren dan.

Maar met de zomer in zicht (nog heel ver weg, hoor!), fleuren de vitrines ook op en dat trek mij aan. Meer dan vroeger.

Dit weekend zal ik geen tijd hebben om te gaan shoppen, maar na het werk kan het wel zijn dat ik een winkel bij ons in de buurt zal binnenstappen om eens te kijken wat er mij aanspreekt.

Liefs,
Me met de zin om kleurrijke maar niet-misplaatste (zie foto) kleren te kopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten