donderdag 24 februari 2011

The One With the Gift Box

Elk jaar worden er met Kerstmis, Nieuwjaar, verjaardagen, afscheidsfeestjes (van 't werk) ... cadeaubonnen uitgedeeld! Ergens is dat een 'gemakkelijk' cadeau. Je weet altijd wel iets om te kopen voor iemand.

Ik beken: ik heb er ook al gekocht (voornameiijk bij gebrek aan inspiratie ...).

In feite geef ik dit niet zo graag als cadeau ... En krijgen om eerlijk te zijn ook niet ... Maar dat ga ik nooit luidop uitspreken want een gegeven paard mag je niet in zijn bek kijken! (Zou ik eerlijk gezegd ook niet willen ... Ooit al eens gezien hoe groot die bek is?)  

Afgelopen Kerst hebben we er wel één aan mijn broer gegeven! Maar een leuke! Namelijk een Jenever-vivabox. Wat zat daar dan in? Kleine flesjes jenever, een bon om een grote fles te gaan halen en een bon om met twee naar het Jenevermuseum in Hasselt (denk ik toch) te gaan. Niet dat mijn broer een zatlap of zuipschuit is, maar hij is tweeëntwintig en single. Dus een deel van zijn 'uitzet' (jullie kennen dat wel, een deel van wat je eventueel zou kunnen gebruiken voor moest je ooit gaan alleen wonen) zou nogal belachelijk zijn gezien de omstandigheden. Hij zit daar goed, in Hotel Mama. En you can't blame him!

Cadeaubonnen heb je ook in alle geuren, kleuren, vormen, invulling, belevingen ... In feite kan je 't zo gek nog niet bedenken of je vindt het in de vorm van een cadeaubon.

"Geef eens een ervaring cadeau" zeggen ze dan.

Nu ja, ik denk dat ik wel evenveel kan genieten om met die pocketjes van de Flair (een zeer intellectueel boekske) iets te ondernemen met mijn Ventje. Dat gaat ons dan ook niet veel kosten (want dat is dan altijd aan voordelige prijsjes dat we iets kunnen gaan doen) en zo beleven we ook ervaringen die we anders niet zouden beleven.

Maar het allergrootste nadeel aan die cadeaubonnen is (naar mijn mening) dat daar een vervaldatum op vermeld staat!

En nu ga ik eindelijk to-the-point komen!

Dit weekend gaan wij onze Bongo-bon Beach gebruiken. Ze vervalt namelijk op 28/02/2011 ...

Liefs,
Me die (hopelijk) lekker gaat eten in Oostende met haar Bongo-bon Beach (als afscheidscadeautje op mijn vorige job) en ineens ook een bezoekje zal brengen aan haar schoonzus en - broer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten