woensdag 9 februari 2011

The One With Cougar Town

Doordat ik ziek ben geweest en ik vooral in de zetel heb gehangen (wat ik straks na het dweilen ook weer ga doen), heb ik veel tijd gehad om naar de opgenomen afleveringen van Cougar Town te kijken.

Veertig is het nieuwe twintig. En kun je de dames ongelijk geven? Ik vind namelijk van niet.

Als je nu veertig bent (man of vrouw, wat maakt het uit), ben je nog niet afgeschreven. Integendeel! De meeste mensen hebben dan kinderen die net groot genoeg zijn om voor zichzelf te zorgen zonder dat ze daarvoor onmiddellijk het ouderlijk nest zullen verlaten. Als veertiger heb je dus opnieuw meer tijd om op een andere manier van het leven te genieten.

Je bent iets ouder geworden. Hebt iets meer plezier aan de kleine dingen van het leven, want in tegenstelling tot je twintigste zijn je ambities iets realistischer en haalbaarder. Je hebt al veel bereikt in het leven, maar bent nog lang niet afgeschreven om iets nieuw te proberen (een carrièreswitch ofzo).

Deze reeks gaf me ook een goed gevoel. Altijd zonnige scènes, luchtige en grappige conversaties. Kortom: voor mij was dit pure feel-good-TV.

En door naar zo'n series te kijken heb ik geen schrik om ouder te worden.

En zo heeft alles zijn vordelen.

Liefs,
Me die met volle teugen genoten heeft van Cougar Town en hoopt op een tweede seizoen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten