zaterdag 19 februari 2011

The One With the Balsam

Als ik aan balsemen denk, dan denk ik aan mummies. Die werden vroeger toch gebalsemd? Dan konden ze niet tot stof weerkeren, of zoiets ... Ik heb het tijdens de geschiedenislessen altijd proberen verdringen maar toen ze vertelden hoe ze hersenen uit die lijken hun hoofden haalden, dan deed mijn neus precies altijd pijn ... Ik mag er niet aan denken dat ze op die manier die twee hersencellen van mij komen pikken! 't Zou er gemakkelijker kunnen uitkomen als ik eens grondig nies.

Enfin, ik ging niet over die farao's, hun chique aangeklede kisten en die piramides met alles wat ze nodig hebben in het hiernamaals schrijven, want om eerlijk te zijn interesseert me dat geen fluit! Ik was dan ook niet voor niets gebuisd op geschiedenis, heel mijn schoolloopbaan lang, behalve op de hoofdstukken vanaf de eerste wereldoorlog. Dbbvat interesseerde me dan weer wel!

Ik heb gevoelige handen. Allez, de huid op mijn handen is gevoelig. Elke keer als ik naar het toilet ga en ik ga terug naar mijn bureau/onze living of gewoon terug naar mijn plaats, dan was ik mijn handen. Met zeep! Ik kan dat niet goed, mijn handen gewoon natmaken of ze niet wassen! Niet dat ik elke keer op mijn handen plas ofzo, maar gewoon ... Basishygiëne, me dunkt. Hoewel ik mensen ken die hun handen nooit wassen als ze van toilet komen en dat vind ik maar vies ...

Aangezien ik mijn handen dus zo dikwijls was, zijn deze nogal uitgedroogd. Ik heb mij al dood gezocht naar handcrème waar ik geen uitslag van krijg. Want ik wil mijn handen dan extra hydrateren door een crème te smeren (handen, gezicht, décolté en tanden zijn de visitekaartjes van vrouwen en die moeten dan - mijns inziens - goed verzorgd worden), maar bij mij bestaat dan blijkbaar de kans dat ik eczeem kweek! Is maar een vies zicht ... Zo van die rode, droge plekken die dan nog eens 'trekken' ook. Die huid verrimpelt dan helemaal en dan passen die handen precies niet bij mijn leeftijd ... En metdie mooie gelnagels dan van die lelijke huid, dat ziet er niet uit!

Eerst had ik handcrème van Eucerin, te vinden bij de apotheek. Dan had ik een handcrème van Nivea, te vinden in de supermarkt. Maar elke keer als ik handcrème smeer, dan trekt mijn huid en begint dat te pikken tegen 100 in 't uur!

Dus ben ik gisteren naar de apotheek geweest om een tube handbalsem te gaan halen. Ik heb ooit eens een staaltje gekregen van die balsem en dat trekt dan niet, dat is niet vettig en dat doet superveel deugd en hydrateert mijn huid zonder eczeem te kweken! Een zaligheid! Maar ja, dat kost dan € 7,90 ...

Enfin, het mag geld kosten als je daarmee kan vermijden dat de mensen gillend weglopen.

Liefs,
Me met de dure handenbalsem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten