woensdag 4 mei 2011

The One With the Tried Apero

Thuis hadden we nog een beetje scampi's in de diepvriezer. Nog een stuk of acht. Dit is helemaal niet voldoende om één voorgerecht laat staan een hoofdgerecht voor twee van te maken.

Ik had die dus gisterenochtend uit de vriezer gehaald. En gisterenavond heb ik ze gebakken in lookboter. Ik moest ze wel eerst nog pellen en het darmkanaal verwijderen (vuil werkje, maar wel nodig).

Ik heb de scampi's in twee gesneden. Sneetjes ananas uit blik heb ik ook in stukjes gesneden. Ik heb dan één stukje ananas, één stukje scampi en nog éénn stukje ananas op een tandenstoker gestoken om als aperitiefhapje/voorgerechtje in één keer in onze monden te steken. (Eigenlijk was de bedoeling om drie stukjes ananas en twee stukjes scampi op één tandenstoker te steken, maar de stukken scampi waren te groot.) En 't was lekker! (Ik weet alleen niet goed waar ik die combinatie heb opgepikt, want echt voor de hand liggend is die toch niet. Of wel?)

Op andere tandenstokers heb ik dan twee stukjes meloen en drie stukjes parmaham gestoken. Zo hadden we koude en warme 'hapjes' die wel veel werk vroegen maar zeer lekker waren! Zelfs mijn Ventje die niet zo'n probeerder is in de keuken was 't zeer lekker. (Ik heb het dan vooral over de combinatie ananas-scampi. Meloen-parmaham kent iedereen.)

De ananas en de meloen die ik overhou, kan ik dan gebruiken in de fruitsla (zie blogje voor morgen). Is niks verloren aan!

Liefs,
Me die trots is op haar superlekker probeerseltje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten