woensdag 11 mei 2011

The One With the Pictures

Ik ben een fotomens. Ik heb in mijn living alleen al acht fotokaders, één fotokubus met zes foto's in (die ik op geregelde tijdstippen eens omdraai) en één 'zilveren reuzenrad' met zes fotohouders aan waar langs twee kanten een foto in kan (ook deze draai ik op tijd en stond eens om en door om af te wisselen).

Mijn fototoestel zit standaard in mijn handtas. Ik heb die dus altijd bij me. Soms gebeurt het dan al eens dat ik 's morgens een prachtige zonsopgang zie op weg naar 't werk en dan trek ik er gauw een foto van.

Of als we met de hele familie naar Posse Leest gaan, dan neem ik ook ontzettend veel foto's. Ik zou hier trouwens eens een verslagje moeten schrijven, he. Met foto's. Maar ben er nog over aan het nadenken, want dan is het helemaal niet meer anoniem. (Hoewel ik denk dat dat nooit is, op tinternet.)

Van ons huisje in opbouw neem ik ook veel foto's zodat we de vooruitgang goed zien. Deze week is trouwens de vloerder begonnen. Nu is het eventjes een bezoek-pauze (we mogen op een pas gevloerde vloer tch niet gaan), maar op 4 juli 2011 om 14uur mogen wij dé sleutel in ontvangst gaan nemen. We kijken er al naar uit! Ik ga zien dat ik die dag mijn emmertje, spons, aftrekkertje, zeemvellen en ruitenkuisproduct in de auto leg, want dat is het eerste dat ik ga doen: de ruiten kuisen! Die zijn degoutant! (Ohja, en ons trapladdertje... Anders kan ik nog niet overal aan, denk ik.)

Aangezien we zo fier zijn op ons huisje, we er veel foto's van hebben, maar we er nog niet wonen en dus nog niemand kunnen uitnodigen, ben ik aan het denken om al foto's te laten afdrukken (ik ga dit sowieso doen voor in onze foto-albums. Ik ben al wel aan het nadenken of ik dit in onze bestaande albums zou jkleven of een heel nieuw album met alleen ons huisje zou creëren.) en in een fotoboekje te steken waar ze niet in vastkleven. Volgende week vrijdag gaan we gaan eten met een paar van mijn ex-collega's (maar nog huidige collega's van 't ventje) en ik ben aan het denken om die foto's dan mee te nemen. Als ze ernaar vragen kan ik ze dan laten zien.

Wat zouden jullie doen? Foto's van iets waar je enorm naar uitkijkt en blij mee bent laten zien aan mensen? Of voor jou houden om niet 'stoeferig' over te komen?

Liefs,
Me die vanavond - voor haar ouders er zijn om de foto's van de vakantie van 2009 te bekijken - foto's van hun huisje zal bestellen om in een boekje te steken.

2 opmerkingen:

  1. Als jij zo blij wordt van die foto's te bekijken, kan je die zeker ook aan andere mensen laten zien. Het is misschien een beetje stoefen maar je zal er ook hard genoeg voor gewerkt hebben!

    Groetjes Sofieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Héhé, ik ben ook wel een fotomens, maar dan in de digitale versie!! Zo een hoop kaderkes in huis = veel meer afstofwerk. Ik bedank vriendelijk :-)

    En elk doet ervan wat ie wil eh. Ik heb van onze verbouwingen ook wel wat foto's op feesboek gesmeten. Wat afbraak en heropbouw. 'k Heb er wel nog geen nieuwe meer bij gezet nu het +/- (op enkele detailwerkjes na) af is.

    Smijt gij uw foto's maar online en wie het niet kan zien, die moet er maar neffe kijken :-)

    BeantwoordenVerwijderen