vrijdag 27 mei 2011

The One With the Peppermint

Vanmorgen hebben Cornelis en Pompiers (trouwe Idool 2001-kijkers weten wel over  wie ik het heb) één of andere ex-minister, mijnheer De Pad (what's in a name. Ik stel mij dan zo'n klein, geblokt manneke voor zonder nek en met korte armpjes en beentjes.) opgebeld omdat die een voorstel had gedaan waar 'n reukje aan zat...

Ik dacht al wel dat er iets was met geuren als ze dit zo aankondigden.

Ik heb dan ook met verstomming naar het volgende verhaal geluisterd.

In Nederland zou er een studie hebben aangetoond dat de geur van pepermunt chauffeurs zou 'kalmeren' waardoor ze trager zouden rijden.

Yeah Right!

Maar wat me het meest van al verbaasde, was dat die ex-minister (of was 't nu ne minister? Ik weet het niet meer. Maar 't maakt mij ook niet uit.) het volgende zei: "Als er nu een slimme autobouwer zou ziin die een pepermuntgeurverstuiver in de auto bouwt, dan rijdt er niemand meer te snel."

Mijn mond viel open van verbazing (moet nogal een gezicht geweest zijn in de achteruitkijkspiegel van mijn voorganger, maar bon...). Ik heb van slag een cd opgezet want naar zo'n onnozele praat wou ik niet meer luisteren.

Allez, een pepermuntgeurverstuiver!
En wat dan nog? Een blokje achter het gaspedaal zodat je die niet te hard kan induwen om snel op te trekken? Of een limiet op 120km/uur? Of een geluidsdemper op de radio zodat die niet te luid kan?

Of ... Ik weet het!

Rondom de auto, op het carroseriewerk, een laag schuimrubber! Als je dan iemand aanrijdt, doet die zich geen pijn.

Moet je daarvoor minister geweest zijn? Om zo'n onnozele praat uit te kramen? Want dan kan ik het ook, zenne! En ik wil dan wel zijn pré hebben ook. (Dan kunnen 't Ventje en ik een groter huis kopen.)

En jullie? Hebben jullie dit waanzinnige verhaal ook gehoord? Of ben ik de enige? (Please, laat me niet de enige zijn!)

Liefs,
Me die mijnheer De Pad niet begrijpt en dat niet wil ook niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten