dinsdag 3 mei 2011

The One With the Silver Paper

Normaal gezien gebruik ik dagelijks een brooddoos om mijn boterhammetjes mee te nemen naar mijn werk. Lekker milieuvriendelijk. Ik heb er twee in omloop. Maar soms kan het al eens gebeuren dat ik 's morgens tot de conclusie kom dat ik geen propere meer heb, want dat ze allebei bij de vuile afwas staan. (Sorry, hoor, maar ik durf toegeven dat het bij ons niet alle dagen spic en span is. Integendeel. het wordt grote tijd dat ik eens aan de grote schoonmaak begin. Paasdecoratie wegdoen, ruiten kuisen, vloer dweilen... Je kent het wel. Plannen voor dit weekend!)

Vandaag had ik dus mijn boterhammetjes in zilverpapier mee. Dat is wel gemakkelijk, want dan hoef ik vanavond niets mee terug te nemen naar huis. Maar milieuvriendelijk is het niet natuurlijk...

Dat zilverpapier doet mij trouwens denken aan vroeger... Elke keer als we met de lagere school een uitstap maakten, dan namen wij in onze rugzak ook boterhammetjes mee in zilverpapier. Dit dus ook om te vermijden dat we een lege brooddoos moeten meenemen naar huis. Zonder brooddoos hadden we plaats voor een trui of jas.

Mijn mama maakte dan altijd boterhammetjes met omelet tussen. En dit in dit zilverpapiertje.

Lekker! Echt lekker!

En bij jullie? Kregen jullie ook standaard iets anders dan anders mee als jullie op schooluitstap gingen (of gaan, voor de leerkrachten onder ons) ? Dit is alleszins iets dat ik later ook aan mijn kinderen wil geven. (Ohja, ik smeerde meestal ook zelf mijn boterhammetjes, behalve als ik op schooluitstap ging. Vraag me niet waarom. Mijn broer daarentegen is 23 en die zijn boterhammen woden nog altijd door mijn mama gesmeerd. Maar ja.)

Liefs,
Me met zin in boterhammen met omelet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten