vrijdag 6 mei 2011

The One With Mothers Day

Aan alle mama's: fijne moederdag toegewenst!
Aan alle ik-wil-doodgraag-mama-zijn-mama's (ik denk dan vooral aan Lie): geniet van jullie Ventje en van een zonnige zondag. En van jullie mama's.

Ikzelf ben ook nog geen mama. Dus het zal ook een rustig dagje worden. Wél gaan we onze eigen mama's in de bloemtjes zetten.

's Morgens gaan het Ventje en ik naar zijn mama met koffiekoeken. Ontbijt op bed zal wel ontbijt in de keuken worden, maar bon. Nog een bloemetje of cadeautje vinden voor haar. Hebben we morgen nog de hele dag de tijd voor (als de ruiten gekuist zijn, alles gedweild is - boven en beneden en als we terug zijn van een laatste-voor-drie-weken-lange-tijd-inspectieronde-voor-de-vloerder in ons Liefdesnestje).

Zondagmiddag ga ik dan beginnen aan het avondeten. Ik ga alles thuis klaarmaken wat er op voorhand kan worden klaargemaakt en dan meenemen naar mijn ouders thuis. Mijn papa is met mijn mama weg zodat wij binnen kunnen en alles in orde zetten en klaar zetten (tafel dekken enzo).

Wat ga ik maken? Eerst wat aperitiefhapjes. Parmaham met meloen en scampi met ananas. Parmaham met meloen kan ik thuis al doen. De ananas in stukken snijden ook. De scampi's bakken niet... Zoals eerder deze week. Maar véél meer. Het is voor 7 personen dat ik zou moeten koken.
Nadien dan een pastasalade (spirelli's) met gerookte zalm, hardgekookte eieren, tomaten, ajuin, erwten en dan overgoten met olijfolie op mayonaise.
Nadien serveer ik dan tiramisu én fruitsla met een vleugje amaretto en een bolletje ijs.

Hopelijk is het weer zalig zodat we buiten kunnen zitten in de zon. En hopelijk zal mijn mama het appreciëren.

En jullie? Wat gaan jullie doen om jullie mama's in de bloemetjes te zetten?

Liefs,
Me die er ineens aan denkt dat ze morgen ook nog boodschappen moet gaan doen! Kan dus maar beter vandaag de ruiten kuisen...

1 opmerking:

  1. Bedankt meisje, da's heel lief dat je aan mij denkt :-)
    Ik bèn een mama, ik heb alleen geen levende kindjes en dat maakt die dag inderdaad heel erg beu voor mij. Elke moederdag die passeert, brengt me dichter bij de dag dat ik me moet neerleggen bij mijn kinderloos bestaan.
    Maar nu nog niet.

    Wij gaan zelf met mijn ouders+oma+broer+schoonzus kokkerellen, zoals we dat elke moederdag doen.

    En jouw mama mag blij zijn met zo'n dochter die haar zo in de bloemetjes zet :-)
    Geniet er van!!

    BeantwoordenVerwijderen