dinsdag 17 mei 2011

The One With the Diet

Ik ben niet zo tevreden over mijn lichaam en het overtollige vet dat eraan hangt. Jammer genoeg ben ik ook niet tevreden over mijn gebrek aan karakter om van al dat lekkere eten en snoep af te blijven.

Maar vanaf vandaag verandert alles!

Gisteren had ik mij voorgenomen om voor het douchen en tanden poetsen een verstgeperst fruitsapje te drinken (na het tandenpoetsen trekt dat op niets! Bweik...). Ik kwam beneden om naar toilet te gaan (in ons huidig huisje hebben wij nog geen toilet boven) en vond mijn ventje daar voor de derde nacht op rij in de zetel. Ik word daar kwaad van!

Dus ik ben onmiddellijk na mijn ochtendplasje terug naar boven gestampt en ben mijn fruitsapje vergeten...

Maar ik heb wel gezonde tussendoortjes bij! Vanmorgen zo rond halftien heb ik al één kiwi en één peer gegeten. Vanmiddag mijn boterhammetjes met gewone charcuterie (ik nam gisteren in de winkel uit gewoonte wit brood. Het was al gesneden en al toen ik eraan dacht dat ik beter bruin brood zou meenemen... Pech gehad. Dat is dan voor een volgende keer). Voor deze namiddag heb ik een paar kerstomaatjes en twee wortels mee om zo te knabbelen.

Ontbijten doe ik niet, wegens tijdgebrek en alleen aan tafel zitten is ook niet plezant... Later, als er kindjes zijn, zal dat wel veranderen, denk ik. Samen met heel het gezin aan tafel. Dan zal ik wel iets eten. Alleen in het weekend ontbijt ik, maar dat is dan meestal van die coco pops ofzo... Veel te lekker maar o zo ongezond. Enige andere alternatieven? Een boterham 's morgens vind ik al direct 'te zwaar'...

Vanavond ga ik bij thuiskomst prompt de snoepkast voorbij lopen naar boven. Ik ga mijn training aandoen (doe ik altijd als ik thuis kom) en mijn matje uitrollen (niet om te bidden, Lie!) en buikspieroefeningen doen! Ik wil mijn buik gespannen krijgen en een lachende navel krijgen (deze uitdrukking heb ik ooit eens in de Nina gelezen en eigenlijk klopt ze). Ik weet ook wel dat dat niet vandaag op morgen zal lukken, maar elke dag oefeningen doen zal wel helpen zeker?

En van het snoep afblijven...

En de cola... Dagelijks drink ik op het werk alleen al met gemak twee liter water. Thuis misschien nog een litertje. Maar met twee liter heb ik toch al voldoende, of niet?

En jullie? Zijn jullie helemaal tevreden over jullie lichaam? Of zijn er toch bepaalde zaken waarover je me tips kan geven om dit te blijven volhouden? Behalve dan: "Hang een zeer onflautteuze foto van jezelf boven je bed" want dan krijg ik nachtmerries...

Liefs,
Me die met goeie moed aan haar figuur gaat werken en hoopt dat jullie mij 'n hart onder de riem willen steken om mij te laten volhouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten