maandag 17 januari 2011

The One With the Six Courses

Zondag was nogal een decadente dag. Vooral op culinair vlak. 's Middags zijn we met mijn schoonmama, haar metekind (van 26 jaar) en nog een aantal andere mensen (we waren met acht personen) gaan eten in Brussel. Aangezien we daar een drie-gangen-menu aan een vaste prijs konden nemen (en volledig à la carte!) hebben we dat dan ook gedaan.
Mijn menu zag er als volgt uit:
   -   garnaalkroketten (en ze waren, denk ik, huisgemaakt en superlekker!)
   -   ravioli in een kreeftensausje (was ook weer superlekker!)
   -   chocolademousse (deze was jammer genoeg niet lekker. Ik denk dat ze uit 'n pakje kwam.)

Om halftwee zaten we in het restaurant aan tafel. Omstreeks vier uur zijn we van diezelfde tafel gekomen. En dat voor maar drie gangen!?

Vanwaar dan mijn titel ...

Om zes uur kwamen mijn ouders. Zij kwamen eten. Maar dit diner stond al veel langer gepland dan onze lunch. Hoe zag onze menu er dan uit?

   -   scampi's in lookboter (volgens mijn papa waren ze perfect gebakken!)
   -   paëlla (mijn mama stond ervan te kijken dat ik het zelf kon maken en dat 't zo simpel is!)
   -   pannenkoeken met ijs (mijn ventje heeft ze gebakken, en ze waren lekker!)

En zo kom ik aan zes gangen ...

Maar het was allemaal lekker (al zeg ik het zelf over mijn eigen bereidingen) en zeer gezellig!

Liefs,
Me die genoeg gegeten heeft voor drie weken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten