vrijdag 14 januari 2011

The One With the Ice-Soup

Boterhammen met beleg, het spreekt mij niet (meer) aan. Misschien omdat ik dat al heel mijn leven eet?

Aangezien 't Ventje nooit boterhammetjes meeneemt naar 't werk, wordt er alleen voor mij beleg gekocht. Maar wat gebeurt er dan? Dan heb ik te veel beleg en krijg ik het niet op en moeten we het weggooien. En als ik maar één soort koop, dan eet ik constant hetzelfde ... Boterhammen met beleg, het is nogal moeilijk ten huize Me, Myself and We.

Ik zou ook gezonder willen eten en meer vitamientjes willen binnenkrijgen. Dus wat heb ik dan bedacht? "Ik maak een liter verse soep en vries ze in individuele porties in!" Goed idee, lijkt me zo! Vooral ook omdat soep met verse boterhammetjes superlekker (en volgens mij ook gezond) is.

En dat is het voordeel aan het brood van een bepaalde supermarktketen. Als ik dat ingevroren heb (ook in individuele pakketjes, per drie sneetjes) dan smaakt dat nog altijd supervers! Zelfs na twee weken in de diepvries te liggen!

Maar wat is er nu onlangs (lees: vandaag) gebeurd? Ik ben blijkbaar 'n paar potjes uit het oog verloren. Ik heb verschillende potjes om soep in te doen, en van die ene soort potjes weet ik nu al dat als ik die soep 's ochtends uithaal, ik 's middags soep kan eten (niet meer bevroren). Maar die andere soort, dat ging blijkbaar niet zo goed. Dat heb ik vandaag gemerkt. Ze stonden dan ook helemaal vanonder en vanachter. Dus: vanmiddag heb ik gemerkt dat dat helemaal zo vlot niet ontdooide! Een tas heb ik kunnen eten in plaats van twee, met drie sneetjes brood en de rest was nog 'n brok ijs en heb ik in de vuilbak gegooid. 

Zonde van de soep, maar nu weet ik dat ik dat potje niet meer moet gebruiken.

En zo leert een mens elke dag nog iets bij!

Liefs,
Me met de bevroren soep.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten