vrijdag 28 januari 2011

The One With the Dinner Party's

Gisteren heb ik geen blogje kunnen schrijven. Ik was zo laat thuis en ik heb tegen 't Ventje gezegd dat ik moe was dus moest ik wel direct naar mijn bed in plaats van eerst nog met de laptop-op-schoot een blogje te schrijven. Sorry daarvoor! (Indien er iemand ook maar enige aanstoot aan neemt dat ik gisteren niet geschreven heb wat me zeer sterk zou verwonderen aangezien ik niet het gevoel heb dat ik gigantisch veel lezers heb maar stilletjes toch hoop dat het tegendeel waar is.)

Daarom probeer ik het vandaag dus. En hopelijk ineens goed om twee dagen te vullen!

Woensdag ben ik met twee superlieve ex-collega's gaan eten in een zeer gezellige brasserie in Vilvoorde. In de zomer is het in die brasserie nog veel gezelliger, want ze hebben daar 'n supergroot terras! En in 't zonnetje zitten en genieten van 'n lekker glaasje en goed eten, meer heeft een mens in feite toch niet nodig, he?

Maar goed. Woensdag dus. Mijn twee lieve ex-collega's waren al ter plaatse eer ik daar was. Ahja, ik kwam van mijn werk en dat is dan toch wel 'n halfuurtje rijden, maar ik heb het er met zeer veel plezier en graagte voor over.
Eerst een lekker apritiefje naar binnen gegoten. Dan lekker gegeten (ikke vol-au-vent en die is daar zéér geslaagd). We hebben superleuk gebabbeld. We hebben elk ons hartje gelucht. Ik heb er met volle teugen van genoten en binnenkort is het dan weer van dat, denk ik zo.

Dan gisterenavond ben ik heel de dag met mijn baas de baan op geweest. Waar ik werk werken wij samen met winkels die verspreid zitten over heel België en gisteren ben ik er twee van gaan bezoeken. Aangezien ik dus niet aan mijn desktop zat, kon ik dus gisterenmiddag geen blogje schrijven zoals van gewente, en zoals eerder uitgelegd was ik gisterenavond te moe.
's Avonds was er in die twee winkels een nieuwjaarsreceptie. Aangezien we nog in de ene winkel waren, hebben we daar dus 'n kleinigheidje gegeten. En 't was lekker! 't Was een Italiaans buffet en 't was dik in orde! Ik heb me trouwens - ondanks het feit dat het met mijn werk was - zeer goed geamuseerd. En ik heb er ook van genoten.

En dan vanavond ... Ik wou met mijn Ventje gezellig samen 'n pizza gaan eten bij ons in 't dorp in de Italiaan. Die heeft daar van die zalig lekkere pizza's nog in een authentieke oven gebakken (geen Pizza Hut bij ons in de buurt). Echt overheerlijk! En aangezien mijn Ventje en ik nog niet zijn gaan eten dit jaar (we doen dat toch wel regelmatig en die pizza's kosten nu ook geen stukken van mensen) maar we dat wel graag doen en ik geen zin heb om te koken, had ik dus voorgesteld om 'n pizzaatje te gaan eten. Tegelijkertijd was ik aan het denken: we kunnen in feite onze beste vrienden ook meevragen. Dat is altijd leuk. Maar van de andere kant: zo'n keertje alleen met the Luv-of-my-Life weg van huis zijn, dat kan ook deugd doen.

Vanaf vandaag geloof ik trouwens in telepathie! Want nog geen kwartier nadat ik aan mijn Ventje vroeg om te gaan eten, krijg ik van m'n beste vriendin een smsje "Zin om vanavond iets kleins te komen eten en iets te drinken?". Aan mijn Ventje de toestemming gevraagd et voilà, we zijn weer vertrokken voor 'n lekker diner op ons gemak bij mensen thuis. Nu is het zo dat mijn beste vriendin (vanaf heden afgekort naar BV) superlekker kan koken!

En ja, ik durf mijn BV misschien niet in de kou laten staan. Want uiteindelijk zijn we vanaf midden juli onvoorwaardelijk met elkaar verbonden. Ik word meter van hun eerste kindje! (Maar daarover later meer, indien gewenst uiteraard.)

Zoals jullie dus ook kunnen vaststellen, is het precies mijn fret-week. (Fretten is bij ons een ander woord voor eten, alleen beeld ik mij daar dan bij in dat er noch een vork noch een mens aan te pas komt wat ik trouwens altijd gebruik, zelfs voor frietjes van de frituur!)

En zo gaat het altijd ten Huize Me, Myself and We. We hebben 'n blanco agenda, maar die wordt dagelijks ingevuld.

Liefs,
Me met de niet meer zo maagdelijk witte agenda voor 2011.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten