vrijdag 7 januari 2011

The One With the Morning Radio

's Morgens maakt de radio-zender MNM me wakker. Tijdens het ontwaken, douchen en verder aankleden is hij mijn gezelschap. 't Is trouwens ook de enige zender die ik zonder kraken kan 'pakken' op mijn radiowekker.

 't Ventje ligt dan meestal nog zeer diep te slapen! Die heeft geen last van de muziek. Behalve als een zekere mrs Turner komt zingen van "You're simply the best", dan kan hij antwoorden, zenne! Dan is 't van "Ja, Tina, ik weet het."

Enfin.

Op weg naar 't werk luister ik naar een andere radio-zender, namelijk Q-music. Normaal gezien is het een super vrolijk duo! Sven en Kurt. Maar aangezien beide heren van 'n welverdiende vakantie aan 't genieten zijn, is het al een drietal weken iemand anders die de fakkel overneemt.

Hij doet dat ergens wel goed, hoor, denk ik. Of zijn ze ook met twee? In elk geval: één van die mannen heeft - in mijn oren - een verschrikkelijk onaangename stem! Van 't moment dat ik hem hoor, zet ik mijn cd-speler aan. 't is nu niet bepaald Bach die uit de luidsprekers knalt, integendeel. Eerder van die goeie wake-up-boenk-boenk-muziek.

Alles is beter dan die verschrikkelijk klinkende stem! Neem het van mij aan! En moest je nu vragen: 'Wat vind je er irritant aan?' ik zou nog eens niet kunnen antwoorden. De klank komt gewoon niet goed over in mijn met-elk-drie-oorbellengaatjes oren.

Liefs,
Me die het op haar heupen krijgt van die irritante stem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten