zaterdag 31 augustus 2013

The One With the New Books


Voilà zie. Mijn nieuwe aanwinst. Ik had nog een cadeaubon liggen van mijn verjaardag vorig jaar. Deze bon verviel op 19 september 2013. Hoog tijd dus om ze te gaan inwisselen! 

De vijftig tinten trilogie... Waarom niet? Het eerste boek heb ik al. Nu dus het tweede aan mijn lijstje toegevoegd en ik kijk ernaar uit hem te beginnen lezen! Nu heb ik wel gezien in de winkel dat er een hele tafel was met allemaal boeken in de stijl van 'tachtig dagen groen', zeventig dagen geel'... Ik verstond het niet zo goed. Het enige andere boek dat ik nog zou willen lezen naast de vijftig tinten is 'negentig dagen Geneviève' voor de rest heb ik de indruk dat die andere boeken de wel-willen-niet-kunnen-versies van vijftig tinten zijn. Verbeter me als ik fout ben! Misschien ben ik ook een beetje vastgeroest bij dezelfde schrijvers... Ik weet het niet.

Jill Mansell, zij schrijft zo goed! Echte chicklit, vind ik. Hoofd op nul en eigenlijk best grappig. Dit boek vond ik heel speciaal, want de paginaranden zijn gekleurd en hebben een tekening dat je langs de andere kanten dan de kaft niet alleen maar wit hebt. In mijn geval is het oranje. 

Lauren Weisberger vind ik ook goed. Dit is het vervolg op The Devil Wears Prada. Daarvan heb ik alleen de film. Het boek heb ik nog niet. De andere boeken van Lauren heb ik ook gelezen en vind ik ook goed. Nu ben ik al heel lang op zoek naar het eerste boek, maar ik vind het niet. Of toch niet in de uitgave die ik zou willen. Ik vind alleen de pocketuitgave, maar omdat de rest niet in pocket is, wil ik dit boek ook niet in pocket. 

Zie je? Ik moet dringend plaats maken in mijn boekenkast.
En eerst de Kavijaks uitlezen voor ik aan deze lichting kan beginnen. 

Omdat mijn cadeaubon met deze drie boeken nog niet helemaal was opgebruikt, heb ik een eerste strip gekocht. De allerlaatste van De Kiekeboes. Een begeleidend kaartje voor 't Ventje: een zomaartje, omdat ik je graag zien, omdat ik samen met jou een hele stripcollectie en ook een beetje omdat mijn cadeaubon dan nog niet volledig was opgebruikt. 

Liefs, 
Me die blij is met haar nieuwe boeken. 

2 opmerkingen:

  1. Vijftig tinten heb ik alle drie gelezen...gniffel,gniffel.
    Beetje overdreven maar goed...als ik je 1 boek echt mag aanraden, "Het familieportret".
    Heb ik echt ademloos uitgelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig allemaal. Sophie Kinsella is natuurlijk ook altijd leuk! Veel leesplezier!

    BeantwoordenVerwijderen