zondag 18 augustus 2013

Mijn vakantiegevoel #7


Vakantie is voor mij: tijd maken om te experimenteren in de keuken, en dan vooral om chocomousse te maken. Eén van mijn allereerste probeersels ben ik nog niet vergeten, hoor!

Het receptje voor deze chocomousse zal ik jullie ook eventjes meegeven. Ik heb het gevonden bij haar (als ik mij niet vergis). Wat heb je nodig? 200 gr zwarte chocolade, 4 eieren, 110 gr ongezouten boter, 110 gr fijne suiker. Hoe maak je het? Chocolade en boter au bain marie laten smelten. Eierdooiers kloppen met de helft van de suiker (om de chocomousse niet te zwaar te maken, neem er dan maar twee van de vier en goed opkloppen dat het luchtig wordt!). Eiwitten stijfkloppen met de andere helft van de suiker. Eiwitsneeuw eventjes in de koelkast zetten. De gesmolten chocolade eerst mengen met de eierdooiers. Spatel hierna de eiwitsneeuw luchtig door. Giet in glazen en laat nog opstijven in de koelkast. Na een paar uurtjes kan je genieten van overheerlijke chocomousse! (Als je geen ongezouten boter in huis hebt, maar alleen bakboter, kan je dit ook gebruiken, maar  dan moet je suiker toevoegen aan je chocolade om het zout te verzachten.)

Mijn vakantiegevoel is een initiatief van MaMarina.
Meer vakantiegevoel bij: Katja@Yane, Een huis in de straat, Mademoiselle Adinda, Jenneke Van Maurik, Huisje boompje boefjes, Katrientje van alles, Pluisje,Tazke, Dingen die fijn zijn, Janusje, Pienkel, Dragonfly, Elke Jansen, Tina Roelandts, Miss Creatuurtje

Liefs,
Me die fier begint te worden op hare chocomousse.

6 opmerkingen:

  1. Doe ik ook graag in de vakantie! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jammie!!!!nog veel lekkers gewenst en dus ook veel vakantiegevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmmm... ik krijg er goesting in. Bedankt voor het receptje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ah damn!!! nu heb ik zin in chocomousee!!! Nie eerlijk!!!!! En ik heb zelfs geen chocolade in huis!!! Dan maar wat likken aan mijn scherm ... misschien komt er wat chocoladesmaak van die foto af lol.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm! ziet er mooi én zalig lekker uit!
    merci!

    BeantwoordenVerwijderen