donderdag 15 maart 2012

#wijvenweek: Dromendag


Iedereen heeft dromen. Daar valt niet aan te twijfelen.

Dromen is volgens Van Dale: een droom hebben; zich verbeelden; hopen op; suffen.
Een droom is volgens Van Dale: gedachten, beelden die in de slaap voor de geest komen; fantastische toekomstbeelden.

Awel, he. Ik zal nu eens beginnen schrijven!

Op korte termijn is de babykamer helemaal klaar in de kleuren lichtgroen en - paars. De meubeltjes gaan erin staan. Het tapijtje gaat er liggen. In de living gaan het park en een verzorgingstafel staan. De koets zal in de gang staan, samen met de maxi cosi...
Ik ga ook 'proper' buitenkunnen vanuit onze living. Het terras wordt één dezer aangelegd. Om het terras onmiddellijk wat op te fleuren, ga ik nog bloemen halen en die in onze lege bloempotten zetten. (Een lege bloempot. Op wat trekt dat nu? Toch op niks zeker?)
En het mooiste van al! Binnen een drietal maanden ligt er in dat parkje een baby!

Ik zou graag een kinderdagverblijf openen... Ik heb op het punt gestaan hiermee te beginnen toen ik nog bij mijn ouders woonde. Ondertussen is die microbe nog altijd niet helemaal verdwenen uit mijn lijf. (Zie maar naar mijn blogje van gisteren.)
Of leerkacht worden...
Alleszins, ik wil iets beginnen doen met kinderen! Alleen jammer dat 't Ventje niet zozeer in deze plannen gelooft en mij zelfs een beetje 'tegenwerkt', want om leerkracht te worden zal ik opnieuw moeten gaan studeren... Is nochtans mijn ultieme droom! Elke keer als ik voorbij 'n schooltje rij, dan steekt dat een beetje...

Het eerste deeltje zijn mijn mooie toekomstbeelden. Het tweede deeltje zijn de zaken waar ik op hoop.

Liefs,
Me die van haar ultieme droom toch eens werk moet maken nu het nog kan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten