donderdag 26 januari 2012

The One Where I Posted On Facebook

Vorige week vrijdag zijn we gaan eten met die vrienden van ons die op vier maanden zwangerschap nog een miskraam te verduren kregen.

We hebben eerst over koetjes en kalfjes gebabbeld. (Het was lang geleden dat we ze nog gezien hadden dus we hadden nog veel bij te praten.) Pas na 't hoofdgerecht heeft 't Ventje zijn stoute schoenen aangetrokken en gezegd dat we iets te vertellen hadden, maar dat het voor hen misschien niet zo tof zou zijn. Hij heeft dan verteld dat wij mama en papa gaan worden.

We zagen wel aan 't meisje haar reactie dat ze eventjes verschoten was, maar nadien zei ze mij: "Ik ben blij voor jullie en je kan er ook niets aan doen, natuurlijk." We hadden wel de indruk dat de mannelijke helft van dat koppel er beter mee omkon. We weten niet wat er in hun hoofd afspeelde natuurlijk. Maar ik ben blij dat ze 't van ons hoorden (en zij ook) en ik ben blij dat ze 't weten. Voor de rest van haar "Jij kan er ook niets aan doen" lig ik eerlijk gezegd niet wakker. Naar ons gevoel hebben we er ook lang genoeg op moeten wachten. Anderhalf jaar (is voor sommigen misschien niks, maar voor ons al lang genoeg). Er is niemand die ons dit geluk nog zal afnemen.

De dag nadien - afgelopen zaterdag dus - zat ik exact in de helft. Ik was 20 weken zwanger. Ik heb dan maar op facebook geschreven dat ik halfweg ben. Dat binnen vier maand en een half onze eerste spruit wordt geboren. Ik zag zoveel van mijn "vrienden" een foto posten van hun echo (zal ik jamais doen) of aankondigen dat ze binnenkort een nieuwe koosnaam krijgt, namelijk 'mama' en dat ze net 9 weken zwanger is.

Uiteraard heb ik er positieve reacties op gekregen! En zo heb ik ook iedereen in één keer kunnen bereiken. Want een sms sturen naar heel je telefoonboek met de melding "Wij worden mama en papa". Sorry. Facebook is gewoon goedkoper. *knipoogt*

En zo weet heel de wereld het. Maar dat maakt mij niet uit.

Ik ben gelukkig. 't Ventje is gelukkig.
En dat is al wat telt.

Liefs,
Een gelukkige Me.

1 opmerking:

  1. hihi, ik heb 't ook zo eens op facebook gepost: 'halfweg'. Ik denk ni dat ik je al eerder proficiat heb gewenst trouwens (en anders gewoon nogmaals), dus bij deze een late, maar even hartelijk gemeende PROFICIAT!!

    BeantwoordenVerwijderen