vrijdag 26 augustus 2011

The One With the Sweet Coffee

Zeg eens eerlijk: wat is het eerste waar jullie aan denken bij de woorden "Sweet Coffee" ?

Vroeger dacht ik dan ook aan een tas koffie. Maar sinds een paar jaar denk ik aan een muziekgroepje.

Ik ben een drietal jaar geleden (in 2008, ergens tussen september en november) met een heel goeie vriendin naar een optreden van Sweet Coffee geweest. Het zal rond mijn verjaardag geweest zijn, want ze heeft me toen de CD cadeau gedaan die ze daar verkochtten.

Vanmorgen was het weer superslecht weer toen ik naar het werk vertrok. Bliksemen, regenen, gieten... Alles was aanwezig. Maar blijkbaar doet mijn auto zeer raar als die in water rijdt (er stond vanmorgen weer ongelooflijk vee lwater op de baan). Dan heb ik namelijk geen ontvangst meer om radio te kunnen lijsteren, blijkbaar. Ik heb dan maar mijn CD'tje van Sweet Coffee opgezet en ernaar geluisterd. Elke keer als ik ernaar luister, denk ik aan die goeie vriendin.

Hebben jullie dat ook, dat jullie bij bepaalde liedjes aan iets of iemand moeten denken?

Ik heb namelijk nog zo'n liedje... Elke keer als ik het op de radio hoor, zet ik het luider en blijf ik eventjes stilstaan. Ik doe dan zelfs "SSSjjjttt" tegen 't Ventje. Het is een liedje van Kings of Leon (maar ik ben de titel vergeten, ik denk 'Use Somebody', of zoiets? ) dat afgespeeld werd op het moment dat ik naar de dooskist stapte van een klasgenootje van in de lagere school. En elke keer als ik dat liedje hoor, ben ik blij dat ik er nog ben en denk ik: carpe diem.

Liefs,
Me die zot is van "Head over Heels" van Sweet Coffee en "Use Somebody" (als de titel juist is) van Kings of Leon.

PS: Internet zal thuis maandag in orde gezet worden. 't Zal dus een weekend weer zeer stilletjes worden op blogvlak. Maar daarna ben ik hopelijk weer helemaal terug.

1 opmerking:

  1. Ohjah, ik heb ook bij bepaalde songs herinneringen. Een vriend van me die veel te vroeg heen ging (24 net getrouwd) kreeg o.a. 'Forever young' van Alphaville en 'Time of your life' van Greenday op zijn uitvaart. Ik krijg nog steeds een krop in de keel als ik 1 van die nummers hoor.

    Aan elk ex-lief zit er ook wel een nummer gekoppeld, hihi.

    Bij manlief is dat 'Accidentally in love' van The counting crows.

    Je bent dus niet de enige!

    BeantwoordenVerwijderen