zaterdag 6 augustus 2011

The One After the Vacation

Het is weer voorbij, die mooie zomer...

Hoewel... Echt mooi was ze niet te noemen, he. Maar onze vakantie is wel voorbij.

Hierbij een verslagje...

Eerst een situatieschets. Sinds 2008 huren mijn ouders een huisje in de Ardennen waar we met z'n allen mee naartoe gaan. Dit jaar was het het huisje hiernaast afgebeeld, in Rédu (een boekendorpje). Op die manier zien we elkaar eens langer dan drie uur op zondagavond en in feite is dat wel plezant. Het ziet er naar uit dat dit een traditie is die nog lang kan blijven aanslepen. Zeker nu ik 50km van huis ga wonen.

Vrijdag 22/07 zijn we naar de Ardennen gereden. Geen idee meer om hoe laat we daar zijn toegekomen. We hebben daar wel ons avondeten opgegeten en dan gewacht op 't nichtje van 't Ventje. Ze hebben UNO gespeeld tot bedtijd. Ik speelde dat niet zo graag dus heb ik niet meegedaan.

Zaterdag 23/07 zijn we naar de Grotten van Han geweest. We hebben eerst met een treintje het dierenpark bezocht. Daarna zijn we met een tram naar de Grot vervoerd en die hebben we doorwandeld. Een gigantisch grote groep waren we. Dit hebben 't Ventje en ik en 't nichtje van 't Ventje en haar lief gedaan. Onder ons vier. En dat was plezant!

Zondag hebben we met heel de familie, mijn ouders, mijn broer en zus, het lief van mijn zus, mijn ma en opa en 't nichtje en haar lief één van de grootste stuwdammen bezocht. De rondleiding op zich was wel interessant, ware het niet dat de gids zeer slecht Nederlands sprak. En neen, ik heb daar geen medelijden mee. Dat is een tekstje die ze vanbuiten moet leren. Kan toch niet zo moeilijk zijn, of wel? Daarna hebben we met een amfibiebus gereden/gevaren. Tof, jong!

Dinsdag de 26ste zijn we gaan soldenshoppen in Bastogne. Maar voor de rest eigenlijk ook niets speciaals. Ik heb een nief sjakosj nieuwe handtas gekocht.

Donderdag zijn dan 't Ventje zijn petekindje en mijn metekindje op bezoek gekomen, met hun ouders natuurlijk. We hebben 'n beetje gewandeld, maar voor de rest op het terras gehangen. 't Was goed weer. Lilith had wel veel last van huilbuien. We kregen haar helemaal niet kalm.

Zaterdag hebben we de abdij van Orval bezocht. Dat was ook wel leuk. En deze gids sprak wél goed Nederlands. En 't was nog leuk ook. Hoewel ik er nu niet veel meer van weet, maar ja.

Maandag is mijn metekindje terug langsgeweest. Dan zijn we in Bouillon naar een dierenpark geweest. Awel, dat was ook tof! Lilith was toen aangenaam. Ze weende niet te veel, in tegenstelling tot donderdag. En haar mama en papa hebben er ook van genoten en gezegd dat ze tenminste een goeie meter heeft. Dat deed deugd.

Dinsdag zijn we dan op de Maas in Dinant een boottocht gaan maken. Ook toen was het weer goed weer. Ik was verbrand. We hebben drie uur op de boot gezeten en dat was mooi en supergezellig!

Donderdag hebben we de Lesse afgevaren met een kajak. Onderweg zijn 't Ventje en mijn zus van boot gewisseld, want onze lieven zijn wilder dan ons en dat ging beter. We hebben nog al wat afgelachen, zenne.

En vrijdag kwamen we terug naar huis... Na twee leuke weken...

Liefs,
Me die van haar vakantie genoten heeft en er nu weer vollebak tegenaan moet gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten