donderdag 9 mei 2013

The One With the Comic Books


Gisterenochtend hoorde ik op de radio dat er een nieuwe strip van Suske en Wiske is uitgekomen. Anders dan we gewend zijn. Maar wat wil je ook, wetende dat de tekenaar honderd jaar geleden geboren werd. Ondertussen is hij ook al 23 jaar geleden gestorven... Ik denk dat het dan ook maar normaal is dat ze 'meegaan met hun tijd'. Ik vind het langs de andere kant wel leuk dat zijn verhalen en fantasieën zijn blijven bestaan. Een beetje een 'zekerheid' en 'constante' in mijn leven.

Ik ben die strip ook eens gaan opzoeken op 't Internet. Ik heb ze gevonden op stripweb.be. Amai, een strip dat kost geld! Maar niets weerhoudt me ervan om toch een lumineus idee te hebben en er blijven aan denken tot ik het eindelijk eens heb kunnen neerschrijven.

Ik ben van plan om een stripcollectie (te laten) aanleggen. We zouden kunnen starten met Jommeke en De Kiekebpes en misschien ook nog Suske en Wiske. Als er dan cadeau-ideeën worden gevraagd, kunnen we dat altijd meegeven,;samen met de nummers die we al dan niet hebben.

Het lijkt me wel wat om zoveel strips te hebben. Later ook, voor Mauro. Voor mijn lessen Nederlands. Ik heb gemerkt dat strips tegenwoordig quasi altijd een lesbegin zijn. Niet anders dan voordelen dus, volgens mij! 't Ventje leest ook graag strips. Maar aangezien we er maar een stuk of twintig hebben, leest hij altijd dezelfde...

Enfin, ik ga terug aan mijn strijk verderdoen en hopen dat Mauro toch nog in slaap valt in plaats van zo staat te wenen. Aandachtswenen, welteverstaan.

Liefs,
Me met het lumineuze idee en veel goeie moed en energie door de zon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten