woensdag 22 mei 2013

The One With the Balloons

 
 
Het is weer redelijk schandalig lang geleden dat ik nog eens iets geschreven heb. Er valt dan ook veel te  vertellen!!
 
Zo staan de examens weer voor de deur met morgen mijn eerste examen. Ik ben er wel klaar voor, alleen is er één klein onderdeeltje dat ik niet zo zie zitten. Dat zal een harde noot worden om te kraken. Vooral omdat ik mijn eerste opdracht niet heb teruggekregen waardoor het moeilijk wordt om rekening te houden met de opmerkingen van de docenten...
 
De stage is ondertussen ook allang afgelopen. Uiteindelijk viel het wel mee. Waar ik slecht begonnen was, ben ik heel fel gegroeid en uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik een goeie leerkracht zou zijn. Doet wel deugd aan 't hartje ... *glimlacht*
 
De taken voor school, die komen allemal op een hoopje terecht... Slechte timing! Slechte planning! Maar dat heb ik aan mezelf te danken, en toch ook een beetje aan 't Ventje... Die zegt dat mijn studies iets bijkomstig zijn, voor als ik tijd te veel heb... Zou je je dan voor minder schuldig voelen als je er toch aan wil werken? Verschil tussen 't Ventje en ik? Hij kijkt naar vandaag, morgen en misschien overmorgen. Ik kijk al vijf jaar verder vooruit. Welke levensvisie is nu eigenlijk het beste?
 
Met ons Klein Ventje gaat ook alles goed, behalve dat hij nu een oorontsteking heeft... Maar ach, ook dat zal hij wel overleven! Welk kind wordt er nu nooit ziek? En daarbij: als het dat maar is! Ik ken hier in de straat mensen die ergere dingen meemaken/meemaakten met hun dochtertje... Binnen anderhalve week wordt ons Klein Ventje trouwens een heuse peuter. Gedaan met de 0! Welcome 1!
 
Alles voor zijn eerste verjaardagsfeestje is al volledig uitgekiend in mijn hoofd. De mensen zijn uitgenodigd. 20 in totaal... Ik ga nog taart bestellen. Ik ga tiramisu maken. Ik ga chocomousse maken. Misschien nog plattekaastaart? Er zullen als 'avondeten' hotdogs zijn... Kortom: veel voorbereidingswerk maar tijdens 't feestje zelf minder. Er zijn, denk ik, met gemak 150 ballonnen voorzien om heel ons huis te vullen. Ik denk ook dat ik een tiental vlaggenslingers gekocht heb om omhoog te hangen. Jaja, die eerste verjaardag zal niet onopgemerkt voorbij gaan! (Foto's volgen... Beloofd!)
 
In onze vriendenkring is er (eer)gisteren nog een baby geboren. Ik ben nog in blijde afwachting van het kaartje om de exacte datum enzo te kennen. Een meisje. Fayah heet ze. Binnenkort kunnen we haar hopelijk gaan bewonderen! Want met een zieke tot-nu-toe-nog-altijd-baby gaat dat niet...
 
Voila, hierbij een korte update en hopelijk ben ik hier binnenkort weer met meer weer... Euh... Nieuws! (En neen, we verwachten nog geen brusje voor Mauro.)
 
Veel liefs,
Me die zich verder gaat voorbereiden op het examen voor morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten