zondag 29 juli 2012

The One With Norway

In 2004 ben ik met mijn ouders, broer, zus en toenmalig lief naar Noorwegen geweest. 't Was een prachtige reis!

De foto's die we toen getrokken hadden, hadden wij oorspronkelijk op A3 papieren geplakt om later te bundelen, maar dat is er nooit van gekomen. Toen was er ook nog niet echt sprake van digitale foto's dus hadden we sowieso foto's die ingeplakt moesten worden.

Omdat we nu 8 jaar later zijn en die bundel nog altijd niet gemaakt was, heb ik aan mijn ouders voorgesteld om de foto's van die A3 papieren los te peuteren en in gewone foto-albums te plakken.

Ik heb me hiermee bezig gehouden en ben redelijk geschrokken van mezelf te zien op die foto's. Zonder liegen woog ik toen minstens 20 kilo minder. Ik ging toen 19 jaar worden. Dit jaar word ik 27. Twintig kilo op 8 jaar is toch redelijk veel...

Daarom heb ik me voorgenomen om na deze vakantie te gaan diëten en sporten om toch weer strakker in mijn vel te zitten en mij beter te voelen. Op dit ogenblik voel ik mij wel relatief goed, tot ik mezelf op foto zie... Dat is zo confronterend en ik word er gewoon niet goed van!

Twintig kilo is misschien heel optimistisch. Tien kilo ook nog... Ik zal per 500gram moeten beginnen... Maar de intentie is er zeker! Nu nog de uitvoering.

Omdat mijn eetgewoontes ook een rol spelen, vroeg ik mij af of jullie misschien een website kennen waar ik 'gezonde' recepten kan afhalen? Water drinken, niet meer snoepen, sporten en gezond koken: 't zijn de dingen die ik moet doen om toch wat gewicht te verliezen.

De vakantie is afgelopen op 3 augustus. De 4de hebben we een trouwfeest. De 5de zijn we ook nog niet thuis op ons gemak dus 't dieet zal starten op maandag 6 augustus. Zonder excuus. En hopelijk met succes.

Liefs,
Me die pas na het bereiken van haar streefgewicht (dat ze nu nog niet kent, maar wel zal weten als ze 't bereikt heeft) zal zeggen hoeveel ze nu weegt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten