maandag 18 juli 2011

The One With HP

Gisteren ben ik sinds lange tijd weer eens naar de cinema geweest. Doeme seg! Een ticket kost toch veel geld, zenne. (Daarmee dat wij bijlange niet alle weken gaan.) En toch zat de zaal knotsvol. (Om van de drank en de  snoep nog maar te zwijgen!)

Ik ben de allerlaatste film van Harry Potter gaan zien, in 3D (was de eerste keer in mijn leven).

Ja, ik zie die films graag.
Ja, ik lees die  boeken graag (maar dan wel in het Engels alsjeblief? Ze zijn veel beter in het Engels. De grappen gaan niet verloren en de namen van de tovernaars zijn ook veel 'cooler').
Neen, ik ben geen übernerd.

Als ik nu naar die eerste twee films durf kijken, dan trekken die in feite op niks. Zitten geen visuele effecten in, of toch geen goeie. Ze werden beter met de jaren, maar ook donkerder.

Enfin, de films (en ik denk dus ook de hype) zijn afgelopen. Ik heb ze allemaal gezien. En we hebben al afgesproken dat we volgend jaar, als ik ook de laatste film op DVD heb, we dan een Harry Potter marathon gaan houden (met alles op en aan. Chips, cola, popcorn, pizza...). Ik reken op zo'n 24uur... Zijn er misschien nog mensen die ons willen komen vervoegen?

Liefs,
Me die voorlopig genoeg popcorn gegeten heeft.

1 opmerking:

  1. Ik ga ook nog kijken, hoor. Ik las ook al de boeken (maar in het Nederlands want ik kan mij absoluut niet concentreren op een Engelse tekst. Op een Franse trouwens ook niet. En zo kan ik wel blijven doorgaan).

    Wij kijken regelmatig naar de films. Ze worden idd steeds donkerder, maar dat is met de boeken ook zo natuurlijk. Ik twijfel nu wel of ik mijn jongste zal meenemen (ze is bijna 11). Ze moet in alle geval eerst het boek uitlezen.

    BeantwoordenVerwijderen