vrijdag 17 juni 2011

The One With the Hooks and Eyes

Ik hang precies met haken en ogen aan elkaar, zoals ze dat bij ons zo plastisch kunnen zeggen...

Eerst heb ik een te traag functionerende schildklier waar ik medicatie voor moet nemen.

Dan blijkt bij gynaecologisch onderzoek dat ik met één of ander virus/afwijking zit.

En nu vandaag blijkt dat ik een kleine maagbreuk heb!

Ik heb al een paar weken last van wreed veel zeer aan mijn slokdarm, ter hoogte van mijn maag (dus ik vermoedde daar waar de slokdarm en de maag samenkomen). Ik ben met  dit probleem bij mijn huisarts geweest en aangezien ik voor de rest van niks last heb (zoals overgeven of 't zuur) heeft hij mij onmiddellijk doorverwezen naar het ziekenhuis in Asse om een gastroscopie te laten uitvoeren.

Hebben jullie dit al moeten doen?

Geen pretje... Doet geen pijn ofzo, maar ik gewoon verschrikkelijk lastig. Een dikke darm die je moet inslikken, ze duwen daar dan tegen en aan en dat wringt tegen, dus ik heb de hele tijd liggen kokhalzen. 't Ventje was mee met mij en zei dat ik nog vrij rustig ben gebleven, maar wat ik hoorde in mijn eigen hoofd was alles behalve rust. Ik heb wel afgezien... De dokteres zei nochtans ook dat 't goed gegaan is, maar toch...

Enfin, uit die gastroscopie is gebleken dat ik een kleine maagbreuk heb en een zweertje en 't is dat zweertje dat mij zoveel pijn doet. Hier moet ik medicatie voor nemen. Aan de kleine maagbreuk op zich is niks te doen. Een operatie zou kunnen, maar de dokter kan niet met 200% zekerheid beloven dat het daarna niet meer terugkomt.

Ik moet ook bepaalde voedingsstoffen proberen vermijden zoals daar zijn munt, chocolade, citrusvruchten, tomaten, melk, alcohol... En waarschijnlijk ook voor de rest van mijn leven, net zoals die medicatie voor mijn schildklier.

En jullie? Zijn jullie voor de rest iets gezonder dan ik? Laat ons hopen van wel...

Liefs,
Me die hoopt dat de pijn van haar slokdarm toch snel weggaat.

2 opmerkingen:

  1. Dat is minder voor je :( Ik hoop dat je je toch vlug wat beter voelt!

    Groetjes Sofieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt zeer onaangenaam. Hopelijk verdwijnt de pijn snel.
    Liefs, Marit

    BeantwoordenVerwijderen