donderdag 17 mei 2012

The One With Mother's Day

Afgelopen zondag was het Moederdag. Zoals jullie wel weten, was ik nog geen moeder op deze dag. Vandaag ook nog niet trouwens. Geen paniek!

Toen we in de bloemenwinkel stonden op zondagmorgan om een bloemetje voor mijn Mama te kopen, zei 't Ventje dat hij voor mij een Bijna-Moeder-Dag-Boeket ging kopen. 't Boeket op de foto is het geworden. Zo lief van hem. Ofwel heeft hij zichzelf al goed ingedekt, want 9 kansen op 10 zal hij wél al papa zijn op 17 juni. Tenzij onze Juul beslist om toch tien dagen op zich te laten wachten en we dus pas de 19de ingeleid gaan worden... Dat weten we dus nog niet. (Aanstaande maandag hebben we nog eens controle. Dan gaat de gyn ook voor de eerste keer 'voelen' of er al opening is. Met het feit dat we dan de kaap van 37 weken al overschreden zijn, voelt ze zich meer op haar gemak, want stel nu dat 't in gang schiet door haar? Dat zien we dan ook wel weer!)

Wat mijn vorig blogje betreft...
's Avonds kreeg ik telefoon van mijn mama. De operatie van mijn Nonkel was véél vlotter verlopen dan gedacht! Ze hebben minder weefsel moeten weghalen en 't gezwel zat niet zo geankerd als eerst gedacht.
Zaterdag kreeg ik opnieuw telefoon van mijn Mama. "Je Tante heeft gebeld..." Mijn hart zonk zowat in mijn schoenen, want ik dacht 't ergste. "Je nonkel ligt al op een gewone kamer. Hij heeft zijn tanden al in met wieken en hij heeft al water gedronken en yoghurt gegeten. Binnen twee weken moet hij terug en in slaap gedaan worden. Worden zijn tanden verwijderd en wordt er gekeken of hij opnieuw wieken moet krijgen of niet." Ik vroeg dan: "Hoe? Hij moet dan terug?" en mijn Mama antwoordde "Jaja, vrijdag mag hij al naar huis!"
Zondag dan naar mijn Mama geweest met pistoletjes en zwaantjes. Mijn Ventje en mijn Papa hebben samen naar de Formule 1 gekeken. Mijn Mama en ik hebben vakantiehuisjes opgezocht op Internet voor van de zomer.
Maandag was een gewone werkdag zonder nieuws van mijn Nonkel-front. Dinsdag stuurt mijn Mama mij een smsje "Je Nonkel is al thuis!"

Ben zo content dat alles goed gaat! Echt een pak van mij hart! Ook voor mijn Nonkel en Tante natuurlijk!

Enfin, veel goed nieuws deze blog.

Liefs,
Me die jullie een fijn verlengd weekend toewenst maar zelf morgen wel moet gaan werken...

2 opmerkingen: