vrijdag 31 januari 2014

The One With the Savarin


Afgelopen woensdag zijn we redelijk toevallig en onverwacht iets gaan eten bij ons in 't stad (zijnde Aalst dus). Ik had aan onze buren gevraagd of ze niets lekker en goed kenden in de buurt. De Savarin kwam naar boven. We zijn er dan naartoe gegaan en ik moet zeggen: het was lekker!

Hoe kwam dat nu dat we daar in het midden van de week naartoe zijn gegaan? Mijn papa had meeting in Affligem, niet ver van bij ons. Mijn mama en zus zijn in Aalst gaan shoppen. Nadien kwamen ze allemaal naar ons, want het was van Nieuwjaar geleden dat we elkaar gezien hadden. Eenmaal bij ons aangekomen, vroegen ze onmiddellijk wat en waar we gingen eten. Ik heb dan raad gevraagd bij de buren en hop: we hebben de gok gewaagd.

Mijn ouders hadden allebei vis genomen. Mijn zus en 't Ventje een steak en ik scampi's. Ik moet zeggen: het was lekker! De bediening was ook heel goed en vriendelijk. Mauro kreeg zelfs een klein bordje waar we dan frietjes op konden leggen. Ze hebben geen één keer met hun ogen gedraaid omdat hij begon te wenen omdat zijn vork werd afgepakt. (Zijn mama daarmee prikken mag niet, he. Maar dat begreep hij nog niet zo goed.)

Het interieur vond ik ook mooi. Zo'n beetje cottage en romantisch... Echt gezellig, vond ik. En gelukkig vond iedereen het eten lekker, en niet alleen ik.

Een gezellige en romantische bistro met voor ieder wat wils. Wat heeft een mens nog meer nodig?

Liefs,
Me die hier zeker nog eens terug gaat en op die manier de culinaire geneugten van haar stad verkent.

2 opmerkingen:

  1. In Hasselt hadden we vroeger ook een Savarin ... chique gedoe hoor! Zijn er één keer gaan eten met mijn schoonouders ... was zo'n 15 jaar geleden toen de nouvelle quisine nog superchique was ... wat we kregen kon ik wegsteken in mijn holle tand (als ik toen al diabetes had gehad had ik zeker een hypo gedaan daarna lol) ... toen we buiten kwamen zeiden mijn man en schoonpa 'gaan we nu frieten eten?' lol
    Bedankt voor je lieve woorden op mijn blog ... het is inderdaad niet gemakkelijk in het begin ... beetje zoeken wat nog mag en wat niet en het idee dat het voor het leven is doet er natuurlijk ook geen goed aan (nooit meer ferrero rocheekes eten snif) maar goed .. we slaan er ons wel door!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammie, dat kan deugd doen, zo eens lekker gaan eten. Ik moest trouwens ook meteen aan de andere Savarin denken, maar daar ben ik nooit geraakt :-). Gewoon eens lekker tafelen, fijn gezelschap, en kindvriendelijk als de hummeltjes erbij zijn, meer moet dat soms niet zijn!

    BeantwoordenVerwijderen