zondag 11 november 2012

The One With the Weekmenu - week 46

Ziezo. Mijn allereerste weekmenu is opgesteld. Vandaag begin ik eraan (met het gerecht voor zondag 18/11, maar dan gaan we naar mijn ouders. Dus maak ik dat vandaag).

Vandaag dus een driegangendiner: eerst een duo van scampi's (in zachte curry en in lookboter), dan een chateaubriand met kruidenkaasboter en pommes duchesses en daarn een panna cotta van witte chocolade. Hopelijk lukt vooral die panna cotta. Dat is de eerste keer dat ik dat ga maken.

Morgen staat er dan ajuinstoemp met spek op het menu.

Dinsdag moet ik naar school, dus zijn het balletjes in tomatensaus (van den Delhaize. Lekker!) met luiwijvenpuree voor 't Ventje. Wat ik ga eten, dat weet ik nog niet.

Woensdag is het escalope limona piccata. Kalfsvlees met citroensausje en volkorenpasta.

Donderdag wordt het kip in de wok met kruidenroom.

Vrijdag is visdag dus lasagne met kabeljauw en olijventapenade.

Zaterdag een ovenschotel 'Gehakt Parmentier'.

En dan is 't weeral zondag en gaan we bij mijn Mama en Papa eten. :)

Tegenwoordig vind ik het zalig om op vrijdagavond om halfacht op mijn gemak naar de winkel te gaan met de zelfscan. Dan is er niet veel volk. Alle rekken zijn goed gevuld. Ik werk op mijn doodste gemak de  boodschappenlijst voor de hele week af en ik kan er dan weer tegen.

Ik ben eens benieuwd wat dit weekmenu gaat geven, want alles gaat versgemaakt worden (behalve dinsdag). Ik ga nog nooit zoveel gekookt hebben in één week dan nu voorzien. Normaal kopen wij diepvriesgroenten en bakken daar een stuk vlees bij en patatjes. Maar dat is altijd hetzelfde! En ik wou eens verandering... Of hoe doen jullie dat? Variatie in jullie eten brengen?

Liefs,
Me die nu eerst de panna cotta gaat maken en dan voor school gaat werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten