donderdag 16 augustus 2012

The One Withe the Cooking Block

Jullie kennen allemaal wel het fenomeen 'writer's block'. Daar heb ik niet echt last van, want ik ben geen schrijver. (Hoewel mijn blog de laatste tijd niet echt bijgevuld wordt... Maar dat komt omdat onze agenda boejevol staat. Constant.) Ik heb eerder last van een Cooking Block. Ik weet nooit wat klaarmaken!

Ik weet niet aan wat dat ligt. Waarschijnlijk aan allerhande factoren die ik zelf kan beïnvloeden, maar toch. Het probleem is dat 't Ventje het liefst van al patatten met groenten en vlees eet. Kip is volgens hem geen vlees trouwens. Ikzelf ben niet zo voor die traditionele keuken. Ik probeer graag dingen uit, maar die worden nooit met veel enthousiasme onthaald.

Nu het zo'n warm weer is, ben ik niet te stuiten. Koude pastasalades. In alle vormen, kleuren en geuren. Ze passeren bijna dagelijks de revue. Maar dat is zooooo lekker. Alleen vind 't Ventje van niet... Waar blijven zijn pattaten? En zijn worteltjes of bloemkool en steak? Dat mag ik hem dus elke dag voorschotelen, he. Ik word er onnozel van!

Ik ben zelf zo'n kookboekje aan 't samenstellen met receptjes uit de Flair of van 't Internet van gerechtjes die uiteindelijk wel in de smaak zijn gevallen. Ik heb er al drie... En ik ben er al een halfjaar mee bezig...

Gehakt Parmentier. (Een ovengerechtje met gehakt, tomatensaus en puree.)
Scampi's in zachte curry. (Superlekker, al zeg ik het zelf!)
Koud pastasalade met maïs en tonijn. (Niet zozeer naar de smaak van 't Ventje, maar foert, he!)

Wij vragen ons af: wat maken andere mensen klaar voor twee? Dus ik smijt deze vraag in de groep: wat maken jullie dagelijks of doordeweeks klaar?

Liefs,
Me die nu een boterhammetje gaat eten.

1 opmerking:

  1. haha ik zit hier met hetzelfde probleem. Alé qua smaak van mijn ventje hé . Hij is er rotsvast van overtuigd dat je pasta niet koud eet , dus ik had eentje gemaakt met kalkoen (want kip dat eet ie niet sinds hij in delhaize ooit is vakantiewerk gedaan heeft ) tomaatjes, mais, ananas, pijpajuintjes, bieslook en pasta en daar zo'n lekker curry sausje bij . Heb het voor hem gewoon in de microgolf gestoken haha.
    Wat ik veel maak zijn dus ook patatten en groenten maar ik probeer der altijd een ovenschotel van te maken. Dat lust hij dan wel. Heb zo'n boek van Jamie en daar staan eigenlijk wel speciale ovenschotels in en ik geef daar nen touch aan dat het gewone boerekost lijkt maar dan van uit den oven :-)

    BeantwoordenVerwijderen