woensdag 19 januari 2011

The One With the Pancakes

Aangezien ik zondag als dessert pannenkoeken had voorzien en ik een liter deeg had gemaakt, had ik dus véél te véél deeg over. Ik heb die dan maar maandagavond opgebruikt en alles gebakken. Een mooie stapel pannenkoeken was dan het resultaat.

Uiteraard heb ik maandagavond na mijn avondeten (dus in feite ook een dessert) een aantal pannenkoeken gegeten (een stuk of twee, van die kleintjes).

Gisterenavond echter heb ik al de rest opgegeten. Ik vind dat dat zo lekker kan ruiken, warme pannenkoeken! Maar mijn ventje zat naast mij met zijn frietjes en ik moet zeggen: als er een geur is die die van pannenkoeken teniet kan doen, dan zijn het wel frietjes!

Ja, ik vond het zonde om mijn deeg weg te gooien. Dan gooi ik mijn gebakken pannenkoeken toch ook niet weg? Ik vind dat nogal stom.

En zo geschiedde het dat ik als avondeten een stuk of tien kleine pannenkoeken heb gegeten. En ik moet zeggen: ze waren nog altijd lekker. (Zeg ik dat nu niet over veel van mijn probeersels?)

Het recept voor mijn pannenkoekendeeg kwam uit het kookboek van de boerinnenbond. Heel simpel in feite: bloem, eieren, suiker en melk. Meer zit daar niet in!

Eenvoud siert, zegt men.

Liefs,
Me die vier dagen in een week pannenkoeken heeft gegeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten