zondag 9 januari 2011

The One With Christmas

Kerstmis is naar mijn mening de allergezelligste tijd van 't jaar.

Als 't donker is bij 't vertrekken naar 't werk en bij 't naar huis rijden 's avonds, dan vind ik het supergezellig en zelfs warm om overl kerstlichtjes te zien branden.

Dat is dan ook het eerste dat ik doe als ik thuiskom, de lichtjes aansteken!

Maar aangezien kerstmis voorbij is en de Drie Koningen ook gepasseerd zijn (niet aan onze deur ofwel hebben we 't niet geweten want wij gaan werken), heb ik gisteren onze fonkelende kerstboom afgebroken.
Met pijn in het hart. Maar wat ziet mij oog daar door 't venster? Mevrouw de Zon, en dat is ook gezellig en warm!

Het kuisen van heel ons huisje van onder tot boven wordt dan ook ten uitvoer gebracht, na het afbreken van de kerstdecoratie. Als alles dan gekuist is, dan komt de normale decoratie terug op zijn plaats.

En als dat allemaal gedaan is, dan plof ik met 'n zelfvoldaan gevoel in mijn zetel en kan ik ervan genieten om naar de televisie te koekeloeren terwijl er kaarsjes branden.

Het is nooit zo gezellig als tijdens de kerstperiode, maar het is ook niet ongezellig. Met kerst is er altijd een overdaad aan decoratie in onze living. Of is dat overal zo?

Het beste en mooiste van dit alles is het volgende: de eerstkomende kerstmis wordt onze kerstboom terug in elkaar gezet en versierd in ons spiksplinternieuw huisje in onze spiksplinternieuwe living en hoogstwaarschijnlijk ook spiksplinternieuwe kerstversiering (dat laatste is iets dat ik trouwens elk jaar bijkoop zodat ik elk jaar kan afwisselen).

Liefs,
Me met het mooie vooruitzicht alles spiksplinternieuw te hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten