zaterdag 29 januari 2011

The One With the House Wife

Ik ben een slechte huisvrouw. Maar echt een slechte! Ik zou moeten 'den boven' kuisen, maar wat doe ik? Ik kruip onder mijn laptop met Clijsters op de achtergrond om een blogje te schrijven.

'Den boven' is echt nodig. Pluizenbollen liggen overal. Ah ja, zo'n oud huis (nog maar of al dertig jaar, maar ik vind het al oud in vergelijking met de nieuwbouwen van nu). Het is praktisch niet schoon te houden. Of toch niet zoals ik het doe. Alleen in het weekend kuisen, en dan nog niet alle weekends wegens te druk. Maar dat doen 't ventje en ik onszelf aan. Ik weet het. Maar soms voel ik mij daar een beetje schuldig over/bij.

Vandaag ben ik - om eerlijk te zijn - ook nog vrij laat opgestaan. Als je er op vrijdagavond vrij laat in kruip ('t was op z'n minst één uur en voor mij is dat laat) dan is het logisch dat je er om negen uur niet uitgeraakt zoals het plan was. En ik was dan al zo moe van de werkweek.

Ik wou vandaag 'den boven' kuisen. Maar echt alles afstoffen, badkamer grondig onder handen nemen, met de stofzuiger rondgaan (vooral onder ons bed want dat is zo'n afgesloten bak waarvoor je de matras moet wegpakken), alles met nat kuisen.

Maar 't zit er niet echt in. Tenzij ik nu in actie zou schieten ...

Liefs,
Me die met een gigantische vaart 'den boven' gaat kuisen eer ze het huis verlaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten