donderdag 6 januari 2011

The One Where we Go Shopping

Mijn Ventje en ik zijn niet het prototype van een doorsnee modaal huishouden.
Wij hebben geen vaste wasdagen, geen vaste strijkdagen, geen vaste boodschapdagen.
Misschien komt dit wel doordat wij één elektriciteitsmeter hebben? Dan maakt het dus geen ene **** uit wanneer alle toestellen staan te draaien, blazen, puffen en zweten.

Ik zal nu eerst dieper ingaan op die vaste boodschapdag.

Door het feit dat wij dit dus niet hebben, gaan wij nogal regelmatig naar de winkel achter onze dagelijke benodigdheden. Wel zijn we zo gestructureerd dat ik altijd een boodschappenlijstje bij me heb. En toch slaag ik er nog in sommige dingen te vergeten. (Meestal vergeet ik ze op te schrijven ...)
Jaja, ondanks het feit dat ik schrijf over the-luv-of-my-life et moi, heb ik het altijd aan mijn been om naar de winkel te gaan. Ik vind dit niet erg, zolang het maar niet op een zaterdag is! Dan komen al die gepensioneerden die een hele week de tijd hebben om te gaan winkelen ook uit hun kot en dan houden die alles op want die stappen niet door, zenne! Eerder schuifelen die aan een slakkengangetje en dan hang je daar maar wat achter te hangen met je karretje... Ik gruwel ervan!

Enfin, bijna dagelijks boodschappen doen is dan weer niet goed voor de portemonnee.

Zo heb ik eens op Njam een programma gezien waarop ze dieper ingingen op budgetkoken. Zo slim als ik denk te zijn, ben ik dan direct gaan googelen, maar ik vond dat nu toch niet zo praktisch... Soms heb ik er genoeg van om op zo'n computerscherm te liggen koekeloeren.

Dus ben ik bij mijn mama gaan googelen. Zij heeft me dan een boekje met 80 recepten meegegeven en voila, mijn voornemen om afwisselender en eventueel budgetvriendelijk te koken was geboren! 't Ventje heeft niks te zeggen. Hij zal eten wat de pot schaft. Pas als hij zelf achter de kookpotten gaat staan, dan pas mag hij zich moeien met de inhoud van ons winkelkarretje.

Ik ga dus zo dadelijk eens dat boekje doorbladeren en mijn boodschappenlijstje schrijven (neen, ik zal het jullie besparen om dit ook met jullie te delen, hoor!) en zien dat ik voldoende eten en drinken mee heb voor minstens een week!

Liefs,
Me en het boodschappenlijstje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten