zaterdag 23 april 2011

The One With the Horror Nail

Toen ik dinsdag op mijn werk vertrok, had ik gezien dat de linkerachterband van mijn auto bijna plat stond. Ik wist effe niet wat doen. Ik bel naar 't Ventje en hij zei me om naar het dichtsbijzijnde tankstation te rijden om ze daar op te blazen (waarom had ik daar niet onmiddellijk aan gedacht!?) Ik rijd dus naar dat tankstation. Ben eerst al een halfuur op zoek naar die luchtpomp. Heb die uiteindelijk gevonden, maar ik zag niet hoe ik daaraan moest beginnen. Ik ben een vrouw, he! Ik ga binnen in het tankstation en vraag aan de kassa "Is er iemand die mij kan helpen met de lucht? Ik kan er niks van." Die juffrouw antwoordt "En Français s'il vous plaît, parce que j'ai rien compris." Ik dacht al dat ik het kreeg! Ik stel dus mijn vraag in 't Français avec des cheveux (ik denk dat ik fouten heb gemaakt, maar foert) en die antwoordt (ook in 't Frans welteverstaan) "Neen, ik kan dat niet en mijn collega ook niet."

OK. Leg me dan eens uit wat die achter de toonbank van een tankstation staat te doen?

Enfin, uiteindelijk heb ik dan 'n vriendelijke man gevonden die me wou helpen. En hij zegt tegen mij "Kijk eens op de binnenkant van het naftklepje. Daar staat hoeveel druk er op moet." Ik doe dat klepje open en dat kletst terug dicht. Ineens voelde ik een stekende pijn aan mijn linkerwijsvinger, ik keek en ik zag dat mijn nagel gebroken was. Maar echt gebroken, he!

Gelukkig moest ik dinsdagavond naar mijn nagelstyliste gaan die dat weer magnifiek geplakt heeft.

Hier de voor foto:
Hier de na foto:

Dinsdag gingen we dus croque monsieurs maken. Ik zat daar met mijn linkerhand omhoog precies of ik was gehandicapt. 't Ventje zei me "Allez, stel u zo niet aan!" Ik zei dan "Wat is 't? Wil je een halve nagel tussen je croqueske terugvinden?"

't Ventje is daarnet naar de bandencentrale gereden met mijn autootje. Blijkbaar zijn mijn banden aan het verduren. Volgende week krijg ik twee nieuwe. En binnen twee maand twee nieuwe vanvoor.

Is toch lief van 't Ventje dat hij hiernaar is gaan informeren en die besteld heeft voor mij, he. En chapeau voor mijn nagelstyliste die met opperste concentratie mijn nagel geplakt heeft.

Liefs,
Me die volgende week nieuwe achterbanden krijgt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten